پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علوی

استاد کارگاه ملزومات سلوک پژوهشی گفت: برای اجرایی کردن این امر باید کاربردی و راهبردی به مثال «گرفتن ماهی» آموزش داده شود، چرا که راهبردی عمل کردن چشم انداز جدید و عمیقی به انسان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، به همت معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، سومین کارگاه ملزومات سلوک پزوهشی با عنوان باز آفرینی کتب دینی با حضور اساتید ، طلاب سطح سه و چهار، در سالن امام خمینی_ره) برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی اصغر علوی نویسنده و پژوهشگر در ابتدا با قرائت فرازهایی از صحیفه سجادیه، گفت: در میان همه کتاب ها باید با سه کتاب قرآن، نهج البلاغه وصحیفه سجادیه مأنوس شد و دستورات آن را سر لوحه ی کار خود قرار داد.

وی با بیان این که از اهداف برگزاری این دوره جریان سازی و کادر سازی در زمینه باز آفرینی کتب دینی است، گفت: برای اجرایی کردن این امر باید کاربردی و راهبردی به مثال «گرفتن ماهی» آموزش داده شود، چرا که راهبردی عمل کردن چشم انداز جدید و عمیقی به انسان می دهد.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد:  برای رسیدن به این هدف باید مطالعه هدفمند باشد  چرا که مطالعه هدفمند، نوشتن هدفمند را به دنبال دارد.

استاد کارگاه در ادامه با بیان داستان هایی از کتاب های ،من زنده ام، قیدار، داستان سیستان، سفر عشق و....به تحلیل محتوای کتاب  و بیان برداشت هایی را که هر نفر از یک داستان می توان داشته باشد ارائه داد.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: بهتر است رویکرد ما در برداشت هایمان به صورت لیزری و ظریف باشد، چرا که  با نگاه سطحی ظرافت های مباحث کمتر دیده می شود.

وی در پایان، برای تکمیل مباحث گفته شده و آشنایی هر چه بیشتر، کتاب هایی را معرفی و تکالیفی را در این زمینه ایراد نمود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha