جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدحسین مختاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: در حال حاضر از یازده ملیت دانشجو داریم و این در حالی است که اوایل تاسیس این دانشگاه فقط از دو ملیت دانشجو داشتیم و سعی داریم تا مهرماه سال جاری این میزان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مختاری در همایش گرامی داشت روز دانشجوی بین الملل که شامگاه دوشنبه در سالن شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد با بیان این که فکر تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی از نبوغ فکری رهبر انقلاب است، اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی از بدو تاسیس فعالیت ها و اقدامات ارزنده ای داشته است وتمام تلاش دانشگاه این است که حضور فعال و جدی در بخش بین الملل داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر از یازده ملیت دانشجو داریم و این در حالی است که اوایل تاسیس این دانشگاه فقط از دو ملیت دانشجو داشتیم و سعی داریم تا مهرماه سال جاری این میزان افزایش یابد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در سال های قبل دانشگاه با مشکل خوابگاه برای دانشجویان مواجه بود و سعی کردیم امسال این مشکل حل شود لذا امسال شاهد حضور دانشجویانی از کشورهای عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان خواهیم بود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه های همکاری با سایر دانشگاه های جهان، تاکید کرد: از ۲۵ کشور هیئت هایی برای بازدید از دانشگاه حضور پیدا کردند و با ۲۱ دانشگاه تفاهم نامه برقرار کردیم. امسال نشست ها و همایش های مشترک با کشور اندونزی برقرار شد که آثار پر برکتی داشت و حتی با نخست وزیر عراق که دیدار داشتیم استقبال خوبی از تاسیس این دانشگاه در عراق داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری تصریح کرد: با دانشگاه کشور هایی همچون ترکیه، تونس، هند، ژاپن و ایتالیا ارتباط بین دانشگاهی برقرار کرده ایم که حتی مسئولان کشور تونس خواستار تاسیس دانشگاهی با گفتمان تقریب مذاهب شده اند.

وی افزود: مقدمات ایجاد شعب خارجی دانشگاه در دیگر کشورها آماده شده و قصد داریم در عراق، سوریه و شهرهای شهرمزار شریف و کابل افغانستان حضور جدی داشته باشیم.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha