پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 492075
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
امام جمعه فاضل آباد:

حوزه/ مهارت آموزی امر بسیار مهمی است که در حوزه علمیه باید نهادینه شود، به این شکل که گروهی در قصه گویی و کار با کودک، گروهی در عرصه پاسخ به شبهات،گروهی بیان مسائل شرعی و ... مهارت تخصصی کسب کرده و وارد جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، ویژه مراسم ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاسمی امام جمعه شهر فاضل آباد، اعضاء هیات امناء و جمعی از مسئولین شهر، اساتید، طلاب و خانواده های آنان در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد برگزار شد.

حجت الاسلام قاسمی بیان کرد: حقیقت انسان و انسانیت وی، در  علم اوست و اگر کسی به دنبال تحصیل علم نرود گویا از حقیقت انسانیت خود بی بهره شده است.

وی اظهار کرد: بر علم دین در روایات بسیار تاکید شده، زیرا کلید بصیرت و کمال است؛ به  همین دلیل در اعمال شب قدر بحث علمی نیز وارد شده است.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد ادامه داد: تعلیم و تعلم یکی از ماموریت های الهی انسان است و به عنوان بهترین نوع عبادت شمرده شده است، زیرا عبادت با علم و معرفت، لذت بخش خواهد بود.

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: علم آموزی محدودیت زمانی و مکانی و جنسی ندارد و انسان در هر سن و سال و در هرمکانی می تواند علم بیاموزد.

وی بیان کرد: مهارت آموزی امر بسیار مهمی است که در حوزه علمیه باید نهادینه شود، به این شکل که گروهی در قصه گویی و کار با کودک، گروهی در عرصه پاسخ به شبهات،گروهی بیان مسائل شرعی و ... مهارت تخصصی کسب کرده و وارد جامعه شوند.

امام جمعه فاضل آباد، پاسخ به شبهات را امری بسیار مهم دانست، زیرا دشمن در جامعه به شدت شبهه ایجاد می کند، هر چند اصل شبهه بی اشکال است ولیکن توقف در شبهه خطرناک است و افراد جامعه را دچار گمراهی و سردرگمی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha