جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسین مومنی

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه عمده رسالت تبلیغ دین در روستاها و شهرستان های استان برعهده روحانیون مستقربلند مدت طرح هجرت است گفت: ۲۰۰ نفر از این روحانیون در ماه مبارک رمضان به امر تبلیغ دین به انحا مختلف می پردازند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، پیرامون فعالیت روحانیون مستقر در روستاها در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: تبلیغ دینی در روستاها و شهرستان ها به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود.

وی بیان کرد: اعزام مبلغین دینی در قالب کوتاه مدت و ویژه ایام مناسبتی بر عهده دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی استان است که مدت زمان استقرار این مبلغین در مناطق جهت انجام رسالت تبلیغی چند روزه یا 10 روزه و نهایتا 30 روزه برای ماه مبارک رمضان است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: اعزام مبلغین مستقر بلند مدت در قالب طرح هجرت که شرط لازم آن استقرار به مدت سه سال در محل تبلیغی بوده، بر عهده  معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان است.

وی تاکید کرد: این روحانیون طرح هجرت با خانواده خود به مدت سه سال مستقر بوده و با مردم رفت و آمد مستمر داشته و ارتباط عمیق تری نسبت با مبلغین کوتاه مدت با اقشار مختلف مردم برقرار می کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان  تصریح کرد:روحانیون طرح هجرت طلایه داران تبلیغ دین در شهرستان ها و روستاها هستند، عمده ی بار تبلیغی و مسائل دینی در مناطق مختلف کشور و روستاها برعهده روحانیون طرح هجرت هست.

وی افزود: در استان اصفهان بالغ بر بر 200مبلغ دینی در قالب طرح هجرت وجود دارند که در 25 شهرستان و بالغ بر 160 روستای استان  فعالیت تبلیغی می کنند

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: فعالیت مبلغین دینی طرح هجرت در ایام ماه مبارک رمضان بیشتر تمرکز بر برگزاری جلسات قرآنی، اقامه نماز جماعت، پرداختن به تبیین و بازگوی مسائل دینی و اعتقادی است

وی بیان کرد: برگزاری کلاس های دینی، آموزش احکام، جلسات جزء خوانی، تفسیر، عقاید و پاسخ به سوالات شرعی  از دیگر فعالیت های مبلغین هجرت است و توصیه شده است سمت و سبک منابر این روحانیون درایام ماه مبارک رمضان بر امر سبک زندگی اسلامی است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: حضور روحانیون طرح هجرت در مدارس آموزش و پرورش مناطق تبلیغی خود از دیگر اقدامات و توصیه هایی است که از سوی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان به آنها شده است.

وی بیان کرد: ارتباط گیری موثر ومستمر با اقشار مختلف مناطق تبلیغی خاصه کودکان و نوجوانان از دیگر توصیه های موکد به مبلغین طرح هجرت است.

 حجت الاسلام مومنی ادامه داد: بکارگیری روش های نوین جهت جذب جوانان و نوجوانان به مسائل دینی و حضور در مدارس شبانه روزی نیزاز دیگر فعالیت های این مبلغین برشمرده  می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha