جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 492108
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
حضور حجت الاسلام کاروند در منزل شهید قاسمی

حوزه/ آقای علی قاسمی آن طور که خودش می‌گوید متولد۱۳۲۳ است و از ابتدای دوران زندگی اش با نان حلال کشاورزی فرزندان خود را پرورش داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان و حجت الاسلام عیسی بسطامی، مدیر مرکز خدمات حوزه  علمیه استان به همراه جمعی از طلاب همدانی، عصر امروز با حضور در روستای میهمله علیا زادگاه روحانی شهید حجت الاسلام قاسمی، با خانواده این شهید دیدار کردند.

پدر شهید حجت الاسلام مصطفی قاسمی در این دیدار به نقل خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت.

آقای علی قاسمی آن طور که خودش می‌گوید متولد1323 است و از ابتدای دوران زندگی اش با نان حلال کشاورزی فرزندان خود را پرورش داده است.

 پدر شهید به ذکر خاطراتی از دوران زندگی پرافتخار طلبه شهید پرداخت گفت: از اوایل کودکی در زمینه رعایت حلال و حرام و عمل به دستورات و احکام الهی بسیار کوشا بود.

وی با بیان این موضوع که زندگی در محیط سرسبز و طبیعت بکر روستا  او را از روحیه ای لطیف و ظریف برخوردار کرده بود اظهار داشت : از دوران کودکی نیز مصطفی از همه ابعاد و خصوصیات اخلاقی با همه برادرانشان فرق داشت.

پدر شهید قاسمی تصریح کرد: عشق به طلبگی روز به روز بیشتر سراسر وجود او را می گرفت تا آن که او به حوزه علمیه رفت و جز سربازان حضرت بقیة ا... الاعظم(عج) شد.

قاسمی با ذکر خاطره ای از دوران کودکی شهید یادآور شد: مصطفی به حلال و حرام  بسیار معتقد بود و مدام مراقب بود که مبادا روح و جانش به پلشتی ها آلوده گردد و  حتی وقتی در کودکی در باغات مشغول به فعالیت کشاورزی بودیم با این که در سنین کودکی قرار داشت ابدا به محصولات، مزارع و میوه های دیگران دست نمی زد و به من هم با سنی کمی که داشت یادآوری می کرد به لحاظ شرعی ما اجازه استفاده شخصی ولو به صورت اندک را هم نداریم.

وی ادامه داد: همیشه اهل ذکر بود و به دعا و مناجات خیلی اهمیت می داد، به زیارت عاشورا خیلی علاقه مند بود و اعتقاد عجیبی به نماز اول وقت و جماعت داشت.

پدر شهید مصطفی قاسمی با بیان این که شهید قاسمی همیشه دائم الذکر بود خاطر نشان کرد: او کثیر الذکر بود و هر وقت با او راه می‌رفتم بیشتر ذکر قرآنی (فَاللهُ خیر حافظاً وَ هُوَ اَرحَمُ الرّاحمین) را تلاوت می کرد.

وی تصریح کرد: مصطفی به روزه گرفتن در ماه مبارک شعبان تقید خاصی داشت و همان طور که می دانید در روز حادثه نیز با زبان روزه به فیض شهادت نائل آمد.

پدر شهید قاسمی از شخصیت پسر شهیدش به عنوان یک شخصیت انقلابی یاد کرد وگفت: از همان ابتدای ورود به طلبگی روحیه فرهنگی داشته و به ترویج فرهنگ قرآنی بسیار علاقه مند بود.

 

در این دیدار، حجت الاسلام کاروند با ابلاغ پیام تسلیت ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: از همان ساعات اولیه وقوع این حادثه هولناک حجت الاسلام و المسلمین خاموشی دستور رسیدگی و پیگیری موضوع شهید قاسمی را ابلاغ کرد و شخصا پیگیر آن بود.

وی با اشاره به این که پس از شهادت حجت الاسلام قاسمی همه ملت ایران خصوصا جامعه مذهبی بسیار متاثر شدند اظهار داشت: خون پاک شهدایی همچون شهید قاسمی زمینه ساز بارور شدن درخت تنومند اسلام  است و  اقتدار جهان اسلام را به رخ به همه مستکبران خواهد کشید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: تنها جرمی که این طلبه مظلوم را به خاطر آن به شهادت رساندند ترویج معارف و احکام الهی و حرکت در این مسیر بود.

وی آشنایی با زندگی قشر روحانیت را نیاز جامعه عنوان کرد و گفت: در شرایط موجود که دشمن از هر راهی به دنبال ضربه زدن به اصل نظام و اسلام است بررسی سیره و خاطرات شهدا قطعا می تواند راه گشا باشد.

حجت الاسلام کاروند خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به وضعیت فضای مجازی شد و تاکید کرد: فضای مجازی را باید مرکز ثقل عملیاتی دشمن و زمینه ساز اجرای این جنایت دانست.

وی حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهیدقاسمی را نشان از ارتباط قوی بین روحانیت با مردم دانست و یادآور شد: سربازان مکتب امام صادق(ع) هرگز از اینگونه خباثتهای کور نمی ترسند و هیچگاه از میدان تبلیغ اسلام ذره ای عقب نخواهند نشست.

 

در پایان این دیدار نیز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و مدیر مرکز خدمات حوزه  علمیه استان با حضور بر مزار این شهید روحانی و دیگر شهدای این روستا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha