شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آرایشگر استرالیایی، فضای امنی برای زنان مسلمان در ملبورن ایجاد کرد

حوزه/ یک آرایشگر استرالیایی در شهر ملبورن برای ایجاد فضای امن و محیطی سالم به ویژه برای بانوان مسلمان، هر چند وقت یکبار، تیمی از آرایشگران زن را برای اداره سالن موظف می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک آرایشگر در شهر ملبورن استرالیا، با ایجاد سالن آرایش مخصوص زنان، فضای امنی را برای بانوان مسلمان ایجاد کرده تا از این پس بتوانند برای کوتاه کردن موهایشان در محیطی سالم، احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

نیل مورلی آرایشگر زنانه درملبورن این آرایشگاه را راه اندازی کرده است. هر چند وقت یکبار وی آرایشگاه را تخلیه کرده و تیمی از آرایشگران زن خبره را برای ایجاد فضای امن و زنانه برای بانوان محجبه به محل می فرستد.

زلفیه توفا بانوی مسلمان 29 ساله می گوید که سال ها خودش موهایش را کوتاه می کرده و هیچ آرایشگاهی را در شهر ملبورن نیافته که حاضر باشد فضایی خصوصی برای او فراهم کند.

وی دراین باره می گوید: گاهی پیش آرایشگرها می رفتم و به آن ها می گفتم می شود موه های من را پشت پرده یا در جایی که از دید پنهان باشد کوتاه کند؟ اما آن ها هیچ کمک کننده  نبودند و جوری به من نگاه می کردند که گویی دیوانه هستم! سرزنش شان نمی کنم! گویا درکی نداشتند!

به گفته این بانوی مسلمان گشایش یک آرایشگاه مخصوص بانوان شرایط را تغییر داده و این آرایشگاه مخصوص زنانه به خصوص برای بانوان مسلمان بسیار ویژه و ارزشمند است.

این بانوی مسلمان درباره مشکل عدم درک حجاب در میان مردم غرب می گوید: آن ها درکی از اینکه چرا و چه زمانی ما حجاب به سر می کنیم ندارند زیرا هر وقت مردم ما را می بینند ما محجبه هستیم و آن ها گاهی به غلط تصور می کنند که مثلا ما موقع خواب یا زیر دوش هم حجاب می کنیم! خنده دار است!

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha