شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۴ میلیون هزینه مرمت و بازسازی مسجد ۱۹۴ ساله در سنگاپور

حوزه/ یک مسجد با قدمت ۱۹۴ سال در بنکولین سنگاپور، به منظور ایجاد فضای بیشتر برای جماعت نمازگزاران رو به رشد و دانش آموزان، تحت پروژه بازسازی ۱۵ ماهه قرار می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، یک مسجد 194 ساله در بنکولین سنگاپور، به منظور ایجاد فضای بزرگتری برای عبادت مسلمین، تحت عملیات گسترده سازی 15 ماهه قرار می گیرد. گفته شده هدف از توسعه این مسجد، افزایش تعداد جماعت نمازگزاران در منطقه اعلام شده است.

هزینه ساخت این بازسازی این مسجد 4 میلیون دلار تخین زده شده و عملیات ساخت ساز و آن قرار است در نیمه چهارم سال آغاز شود.

گفته می شود این مسجد نخستین بار در سال های 1825-1828 توسط کارگران مسلمان هندی که توسط بریتانیایی ها از هند به استان بنگکولو در اندونزی آورده شده بودند ساخته شد.

این پروژه بعد از ظهر روز گذشته در مسجد و با حضور اعضای جماعت هندی مسلمان و در حضور زولکفیلی وزیر محیط زیست و منابع آبی و وزیر امور مساجد اعلام شد.

محمد رفیق محمد یوسف معاون مدیر مسجد در این باره گفت: فضای کافی برای نمازگزاران به ویژه در نمازهای جمعه و ایام رمضان وجود ندارد. به علاوه تعداد دانش آموزان مدارس نیز رو به افزایش است و ما فضای کافی برای جای دادن به آنان نداریم.

وی افزود: به همین دلایل نیز تصمیم گرفتیم فضا را زیاد کنیم.

پس از پایان کار ساخت و ساز، نمازخانه برای 1 هزار و 450 نمازگزار ظرفیت خواهد داشت. ظرفیت کنونی مسجد 450 نفر است. مسجد در ساختمانی واقع شده که دفاتر و مغازه ها نیز در آن قرار دارند. و به گفته بانیان، قرار است طبقه های دوم، سوم و چهارم این ساختمان برای نمازخانه و کلاس های مسجد تغییر کاربری داده شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha