پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم غزالی مدیر حوزه علمیه سیده النساء تهران

حوزه/ خانم میرزاده غزالی مدیر مدرسه علمیه سیده النساء در این همایش گفت: خداوند با قبول گوهر وجود حضرت خدیجه(س) ایشان را از صالحین قرار داد و ام المومنین خود یک شجره طیبه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، همایش بزرگداشت ام المومنین حضرت خدیجه(س) ظهر امروز در مجتمع فرهنگی شهدای ابوذر واقع در منطقه 17 تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم خانم غزالی مدیر مدرسه سیده النساء با اشاره به جایگاه والای ام المومنین و نقش موثر ایشان در رسالت رسول اکرم(ص)، گفت: خداوند عمل صالح خدیجه(س) را قبول کرد، و به او دانش داد. این به آن معناست که خداوند علاوه بر قبول اعمال صالح ایشان، گوهر وجود حضرت خدیجه(س) را قبول کرد و او را جزو صالحین شمارد و این گونه یک شجره طیبه شد.

وی افزود: خداوند در سوره ضحی به پیامبر می فرمایند که تو نیازمند بودی و من تو را بی نیاز کردم‌. خداوند با مال حلال خود رسول اکرم(ص) را بی نیاز کرد و در ادامه رسالت به ایشان بسیار کمک کرد.

خانم غزالی تصریح کرد: همانطور که پیامبر قبل از اسلام به امانت داری معروف بودند، حضرت خدیجه نیز به طهارت شهرت داشتند و به ایشان بانوی طهارت می‌گفتند.

مدیر مدرسه سیده النساء اظهار داشت: مریم(س) و خدیجه(س) هردو از صالحین بودند و خداوند با قبول خود وجودی شان، آن‌ها را به مقام های والایی رساند. ممکن است کسی اعمال صالحی داشته باشد اما جز صالحین نباشد و در آخرت به این گروه بپیوندد اما عده ای هستند که در این دنیا نیز جر صالحین هستند و جز خیر از آن‌ها بیرون نمی‌آید و این حالت جز با ذکر خدا، پرهیز از گناه و داشتن اخلاص به وجود نمی‌آید. 313/53

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha