جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر سازمان دانشجویان امامیه پاکستان

حوزه/ عارف حسین گفت: اخیراً مسئولان آمریکایی تهدیدات علیه ایران را افزایش داده‌اند و چند بار از احتمال وقوع جنگ سخن گفته‌اند و اگر همچین اتفاقی بیفتد امت اسلامی باید در مقابل تجاوزهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان دانشجویان امامیه پاکستان یک سازمان مردمی از دانشجویان و طلاب و دانش‌اموزان پاکستانی است که در جهت ترویج گفتمان انقلاب و امام خمینی در پاکستان فعالیت می ‌کند .این سازمان که ساختار، آرمان‌ها، اهداف و برنامه‌های آن شباهت زیادی به بسیج مقاومت در ایران دارد هر سال با برگزاری چند کنفرانس و اردوی دانش ‌آموزی و دانشجویی و همینطور برگزاری برنامه‌های مناسبتی و البته چاپ کتاب و نشریات هفتگی و ماهانه، نقش مهمی در حضور و نفوذ فرهنگ انقلابی در پاکستان دارد.

برنامه سالگرد رحلت امام خمینی ره، سالگرد انقلاب و سالگرد شهدای معروف دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) مانند شهید چمران، آوینی، برگزاری یوم القدس (که بعد از ایران بزرگترین یوم القدس توسط سازمان دانشجویان برگزار می شود)، روز مرگ بر آمریکا از مراسم هایی است که توسط این سازمان برگزار می شود و تمام این مناسبت ها به محفل مهمی برای نشر آرمان‌های امام با حضور قشر وسیعی از پاکستانی‌ها تبدیل شده است.

همزمان با روز «مرگ بر آمریکا» در پاکستان سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با عارف حسین دبیر سازمان دانشجویان امامیه پاکستان به گفت و گو پرداخت.

حوزه:ما شاهدیم که سازمان دانشجویان امامیه پاکستان هر سال روز 16 مه را به عنوان "روز مرگ بر آمریکا" در سراسر پاکستان برگزار می کنند. هدف از برگزاری این روز چیست و از چه زمانی شروع شد؟

اول از شما تشکر می‌کنم که زمینه فراهم کردید که در مورد این مسئله مهم که خیلی از رسانه ها از انتشار آن می‌ترسند صحبت کنیم.

در مورد تاریخ این روز باید بگویم که 16 می روز مبارزه با استکبار است، چون در این روز آمریکا با توسل به زور رژیم غاصب اسرائیل که غاصب سرزمین فلسطینی ها است را به رسمیت شناخت و این روز را ملت پاکستان یک روز نکبت می داند و سازمان دانشجویان امامیه پاکستان از سال  1985تا اکنون به فرمان شهید علامه عارف الحسینی هر سال با برگزاری راهپیمایی ها و کنفرانس ها نفرت خود را نسبت به آمریکا و فرزند پلیدش اسرائیل اعلام می کند.

حوزه: در روز مرگ بر آمریکا غیر از راهپیمایی چه برنامه هایی در این خصوص در سراسر پاکستان برگزار می شود؟

از شروع روز مرگ بر آمریکا که در سال 1985 در پاکستان آغاز شد این برنامه به شکل های مختلفی برگزار می شد که اکنون گسترش پیدا کرده است. اکنون علاوه بر راهپیمایی هایی که در سراسر پاکستان با حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی برگزار می شود، در دانشگاه ها کنفرانس هایی هم در این خصوص برگزار می شود، چون ما می‌خواهیم همه بفهمند که در این روز چه اتفاق بزرگی افتاد. ما به دنبال این هستیم که همه مردم پاکستان آگاهی پیدا کنند، زیرا این یک قضیه سیاسی نیست این یک جریان اعتقادی است و مردم باید برای گرفتن حقوق خود علیه ظالم ایستادگی کنند.

حوزه: تهدیدهای اخیر استعمار علیه ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

بله اخیراً مسئولان آمریکایی از جمله مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه این کشور تهدیدات علیه ایران را افزایش داده‌اند و چند بار از احتمال وقوع جنگ سخن گفته‌اند، گرچه به فرمان ولی امرمسلمین امام خامنه ای این تهدیدات تنها جنبه سیاسی دارد و آمریکا توانایی عملی کردن آنها را ندارد؛ اما اگر چنین اتفاقی بیفتد امت اسلامی باید در مقابل تجاوزهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنار جمهوری اسلامی ایران در جهت مقابله با استکبار جهانی ایستادگی کنند، چون ایران به خاطر منفعت طلبی خود با استعمار نمی جنگد، بلکه جنگ ایران با آمریکا یا با قدرت های دیگر برای اسلام است، ایران تنها کشور اسلامی است که به خوبی امت اسلامی را رهبری می‌کند و تنها پرچمدار اسلام در منطقه است، ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم و چهره اصلی اسلام که ایران به دنیا نشان داد قابل تحسین است، امروز آمریکا و قدرت های جهانی با تمام قدرت، با عقیده باطلی که دارند به دنبال تخریب فرهنگ اسلامی در ایران و کم کردن قدرت ایران در منطقه هستند.

حوزه: سکوت سازمان های حقوق بشر و آمریکا در قبال جنایات عربستان علیه شیعیان این کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اولا واضح است که خود آمریکا و سازمان های مختلف مدعی حقوق بشری که زیر نظر آمریکا فعالیت می کنند، اینها به دنبال دفاع از حقوق بشر نیستند بلکه به دنبال منافع آمریکا هستند، هر جای دنیا به نفع آمریکا باشد اینها سروصدا می کنند و هرجایی به ضرر آمریکا باشد خواه هرچقدر ظلم و جنایات رخ بدهد ساکت می مانند، اگر واقعا اینها مدافع حقوق بشر هستند چرا درمورد یمن حرف نمی زنند؟ چرا در مورد فلسطین موضع گیری نمی کنند؟ چرا این سازمانهای مدعی حقوق بشر در مورد قتل خبرنگار عربستانی توسط بن سلمان ساکت ماندند؟ و چرا درمورد قتل 37 شهروند بی گناه عربستانی توسط آل سعود ساکت هستند؟ این واضح است که اینها در این قضایا صحبت نخواهند کرد چون عربستان به خاطر خشنودی آمریکا این جنایات را انجام می دهد، آمریکا همیشه حامی پادشاه عربستان بوده، خود ترامپ و رؤسای جمهور سابق آمریکا اعلام کردند که در کل دنیا توسط عربستان به وهابی ها کمک کردند و گروه هایی مانند طالبان و داعش را در منطقه به وجود آوردند، پس در حقیقت اینها مدافع حقوق بشر نیستند بلکه دشمن انسانیت هستند و اگر واقعا مدافع حقوق بشر بودند در مورد بمبارانی که در ماه مبارک رمضان توسط آل سعود در یمن رخ می دهد موضع گیری می‌کردند.

حوزه: با در نظر داشتن شیطنت های اخیر آمریکا علیه فلسطین امسال یوم القدس چه اهمیتی دارد؟

حادثه فلسطین واقعا یک بحران بزرگ و تلخ بشریو  اسلامی است که هیچ انسانی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. مردم فلسطین همانند دیگر جوامع جهان در سرزمین خود زندگی می کردند که ناگهان مجموعه ای از مهاجران صهیونیست  اروپایی با کمک قدرتهای استعماری به آنها یورش بردند وسرزمین آنها را غصب کردند. نتیجه این تجاوز این است که نیمی از جامعه فلسطینی در نتیجه کشتارها و ارعاب از سرزمین خود به بیرون رانده شده و از حدود 70 سال پیش تا کنون در اردوگاه در شرایط واقعا غیر انسانی در خارج از سرزمین خود به سر می برند و نیم دیگر این جامعه در حال حاضر تحت اشغال و مقررات تبعیض نژادی در سرزمین خود قرار دارند. عجیب اینجاست که علیرغم گذشت هفت دهه از این فاجعه ، جامعه بین الملل هیچ کاری برای پایان دادن به این فاجعه انجام نداده و حاضر نیست در جهت احقاق حقوق جامعه فلسطینی گام بردارد. از روزی که این رژیم اسرائیل جعلی به وجود آمد و امام خمینی ره اعلام یوم القدس کردند تا اکنون جوامع آزاده جهان به ندای ملکوتی امام خمینی (ره) پاسخ داده و با مشارکت در تظاهرات و احیای روز قدس، یاد و خاطره آرمان آزادسازی فلسطین را از دست اشغالگران صهیونیست زنده می کنند و در حال حاضر نسبت به سالهای قبل اهمیت روز قدس دوبرابر شده است چون الان اهداف دشمن واضح شده است، دشمن طرح شوم معامله قرن را اعلام کرده است، و سیاست شومشان را درمورد فلسطین اعلام کرده است و این واضح شدکه رژیم جعلی و آمریکا به دنبال اشغال فلسطینی ها از سرزمین خودشان هستند اما ما شاهد هستیم که قدرتهای باطل همیشه شکست خوردند در سوریه در عراق در لبنان و یمن با خاک یکسان شدند و امیداوریم سیاست شومشان در قبال فلسطین هم مثل همیشه بقول مقام معظم رهبری که فرمودند اگر ان‌شاءاللَّه جهان اسلام روز قدس را به معنای درست کلمه گرامی بدارد و این روز را برای فریاد کشیدن بر سرصهیونیست‌های غاصب، مغتنم بشمارد، به میزان زیادی دشمن را شکست خواهد داد و به عقب نشینی وادار خواهد کرد و دشمن حتما با شکست مواجه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha