جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مختاری

حوزه/ آیت الله نجفی گفتند: پیامبر اکرم(ص) در مدت کوتاهی توانستند انسانهای بزرگی را به پیروی از دین اسلام دعوت کنند و از این رو روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) می تواند درس بزرگی برای همه مراکز علمی، پژوهشی و تبلیغی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هئیت همراه در ادامه سفر به کشور عراق و دیدار با علما و شخصیت های برجسته این کشور با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید عراق دیدار و گفت وگو کردند.

روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) درس بزرگی برای همه مراکز علمی، پژوهشی و تبلیغی

آیت الله بشیر نجفی در این دیدار با بیان این که روش تبلیغ پیامبر اسلام(ص) می‌تواند الگویی موثر و مناسب برای دعوت به برادری و اتحاد باشد، گفتند: آن حضرت در مدت کوتاه توانستند انسانهای بزرگی را  به پیروی از دین اسلام دعوت کنند و امروزه میلیون‌ها انسان پیرو و دلداده مکتب ایشان هستند و از این رو روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) می تواند درس بزرگی برای همه مراکز علمی، پژوهشی و تبلیغی باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مختاری گزارشی از فعالیت های دانشگاه ارائه داد و تاکید کرد: امروزه استقبال از دانشگاه مذاهب اسلامی به طور جدی در فضای بین المللی رو به رشد است و برای مبارزه با تکفیر و افراط گری راهی جز پیمودن مدل راه حل دانشگاه مذاهب اسلامی نداریم.

وی تقریب را پادزهر تکفیر معرفی کرد که به روشهای علمی و عملی در دانشگاه مذاهب اسلامی انجام می گیرد، افزود: کلاس های درس این دانشگاه با حضور دانشجویان و اساتید شیعه و سنی و با برادری و روش مقارنه برگزار می گردد و این نمونه علمی و عملی از همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب در فضای آکادمیک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha