سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مخالفت ها در جامعه اسلامی با ساخت فیلم حمله به مساجد کرایست چرچ

حوزه/ ساخت فیلم در باره حمله تروریستی "کرایست چرچ" در نیوزیلند که منجر به کشته شدن ۵۱ نمازگزار در دو مسجد النور و لینوود شد، با مخالفت هایی از داخل جامعه اسلامی مواجه شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ساخت فیلم درباره حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند با مخالفت هایی در میان جامعه اسلامی مواجه شده است.

شفق خان مدیر انجمن اسلامی کانتربری در این باره به خبرنگاران گفت: این مسئله احتمالا برای شرایط کنونی تحریک کننده خواهد بود. هر حقیقتی که روبروی ما وجود دارد، چه ضرورتی به تکرار آن هست؟

گفتنی است در حمله تروریستی به مساجد النور و لینوود در کرایست چرچ، 51 نمازگزار به دست مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژادسفید در 15 مارس کشته شدند. معز مسعود فیلم ساز مصری تبار چندی پیش برنامه ساخت فیلمی جدید درباره این تراژدی را اعلام کرده بود.

این نویسنده، کارگردان و آهنگساز مصری در اعلامی عمومی یک هفته پس از حمله از ساخت فیلم خبرداده و گفت: آنچه در نیوزلند و هم اکنون در حال وقوع است استحقاق مستند شدن دارد.

وی گفته بود که این فیلم «سلام برادر» نام خواهد داشت. همان کلماتی که یکی از کشته شدگان مسجد النور هنگام ورود فرد مسلح به او گفته بود. فیلم قرار است روی زندگی یک خانواده که از افغانستان به نیوزیلند گریخته بودن تمرکز داشته باشد.

یک فیلم ساز ترکی تبار نیز با ساخت فیلم مخالفت کرده و گفته بود: در این مرحله ساخت فیلم کمکی به ما نمی کند، زیرا زخم آن هنوز تازه است.

انجمن مسلمانان کانتربری نیز با انتشار اعلامیه در فیس بوک ضمن مخالفت شان با ساخت فیلم گفتند: هیچ درخواست یا پیشنهادی در این رابطه به ما داده نشده و ما با ساخت فیلم موافقت نکرده ایم.

این انجمن افزود: ما در صورت آغاز پروژه ساخت فیلم نمی توانیم مخالفتی با آن داشته باشیم، اما انجمن کانتربری همیشه به حفظ عزت و حریم خصوصی جامعه اسلامی اهمیت داده و همیشه به دنبال حفظ کرامت آنان بوده و به همین کار نیز ادامه خواهد داد.

فیلم مخالفت هایی خارج از جامعه اسلامی نیز داشته و یک کارگردان استرالیایی در این باره گفت: روی این پروژه کار نکنید! کاش همه دست از بزرگ کردن قتل و ترور برمی داشتند!

گفتنی است کرایست چرچ بزرگترین شهر در جزیره جنوبی نیوزیلند و منطقه مهم کانتربری محسوب می شود و 404 هزار و 500 سکنه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha