جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدحسین مومنی-معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: متاسفانه برخی افراد اعم از مدیران، معلمان و متولیان به زعم خود درصدد ایدئولوژی زدایی از نظام آموزش و پرورش هستند، اما باید بدانند اگر دین در صحنه آموزش و پرورش و سطوح نوجوانان و جوانان شکست بخورد، موجب شکست تمام ارزش های اخلاقی و انسانی خواهد شد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان پیرامون فعالیت مبلغین مدارس امین در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن تمرکز خود را بر روی هجمه فرهنگی علیه نوجوانان و جوانان قرار داده است، باید آرایش تبلیغی خود را در  عرصه جنگ نرم تغییر بدهیم و به سمت و سوی کودکان و نوجوانان و حتی سنین مهدکودک ها ببریم.

وی با اشاره به مطالب و صحنه هایی که از دل برخی از مدارس آموزش و پرورش چندی پیش در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: چنین اتفاقاتی به ما هشدار می دهد که متولیان امر تبلیغ دینی در کشور، خاصه حوزه های علمیه آگاه باشند و از روش های تبلیغی خود به شکل سنتی خارج شوند و بیشتر بر روی مسائل نوجوانان و آموزش و پرورش متمرکز شده و حتی دراین مسیر با نمایندگان مجلس و وزرای مربوطه در سطح کلان صحبت و رایزنی شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: ورود مبلغین وروحانیون کاربلد، متخصص و فاضل به مدارس آموزش و پرورش کاملا احساس می شود تا این خلاء را پر کنند و آنجایی که  طرح هایی چون طرح مدارس امین اجرا شده، نتایج خوبی حاصل شده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر قریب به یکصد مبلغ اعم از مبلغ خواهر و برادر، در قالب مبلغین مدارس امین با معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان همکاری دارند که در سطح مدارس استان و خاصه شهر اصفهان مشغول فعالیت هستند و با حضور مستمر و موثر خود در مدارس به صورت تمام وقت، رابطه خوبی را با دانش آموزان و نوجوانان برقرار کرده اند.

حجت الاسلام مومنی ابراز کرد:  اگر بتوانیم بودجه های تبلیغی را تا حد امکان به سمت تبلیغ و تبیین مسائل دینی در سطح دانش آموزان معطوف کنیم کاری بس بزرگ صورت گرفته و سرمایه گذاری فوق العاده ای برای آینده است.

* مسائل نوجوانان و جوانان در رأس اطلس تبلیغی قرار دارد

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: امروز وضعیت خوبی در مهدکودک ها نداریم و به نظر می رسد آرایش فرهنگی ما در جنگ نرم در جهت خنثی سازی اقدامات دشمن مناسب و موثر نیست.

وی بیان کرد: تمرکز و توجه به سنین نوجوان جامعه و دانش آموزان و هجمه های فرهنگی که این سنین با آن دست به گریبان هستند، خلائی است که باید توسط مبلغین و متولیان امر فرهنگ و تبلیغ دین پر شود، چرا که مسائل نوجوانان و جوانان در راس اطلس تبلیغی قرار دارد.

حجت الاسلام مومنی با تاکید براینکه تغییر رویکرد از اعزام های تبلیغی به شکل سنتی به سمت و سوی اعزام به سوی مدارس آموزش و پرورش و گعده های نوجوانی امروز یک ضرورت است، گفت: متولیان امر باید تبلیغ در کشور باید به این نکته توجه داشته باشند.

*تلاش عده ای برای ایدئولوژی زدایی از نظام آموزش و پرورش

وی اذعان کرد: امروز تاثیر تبلیغ دین در فضای جنگی جدید(عرصه جنگ نرم) نیازمند تغییر تاکتیک و آرایش عملکردی است که باید متناسب با هجمه دشمن بر روی رده سنی نوجوانی و مدارس آموزش و پرورش طراحی شود.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد اعم از مدیران، معلمان و متولیان به زعم خود درصدد ایدئولوژی زدایی از نظام آموزش و پرورش هستند، اما باید بدانند اگر دین در صحنه آموزش و پرورش و سطوح نوجوانان و جوانان شکست بخورد، موجب شکست تمام ارزش های اخلاقی و انسانی خواهد شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه هرگز نمی توان دین را از صحنه جامعه حذف کرد و انتظار ارتقا و رشد ارزش های اخلاقی را داشت، یادآور شد: این تصور غلطی است که برخی افراد در داخل کشور دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha