پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه خوزستان با آیت الله اعرافی

حوزه / مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز اهمیت و آثار تحقیق و پژوهش در موضوعات مختلف بر کسی پوشیده نیست ولی در بحث تبلیغ، تبلیغی موفق و اثرگذارتراست که دارای عقبه پژوهشی و تحقیقی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در آیین تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) اظهارداشت: امروز تبلیغ با موضوع پژوهش پیوند ناگسستنی دارد و اقدامی که دارای عقبه پژوهشی باشد، نشاط و کامیابی را رقم می زند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: وقتی بحث از تبلیغ می شود در واقع به مهندسی افکار عمومی و جامعه خواهیم پرداخت و این مهندسی افکار و اندیشه ها یک کار بسیار پیچیده و مهم است که در امتداد مسیر پژوهش و تحقیق میّسر خواهد شد.

آیت الله اعرافی افزود: پژوهش نظام مند مبتنی بر تحقیقات آن هم پژوهش های اقتضایی می تواند هدایت اندیشه ها را با رویکردی پژوهشی پیش ببرد. اتفاقی که بحمدلله طی 3- 4 دهه اخیر رخ داده است همه نشان از پژوهش و تحقیق در خصوص فعالیت های نظام اسلامی دارد و سازمان تبلیغات اسلامی توانسته با بهره گیری از این ظرفیت گام های ارزشمند را بردارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: اگر در کشور شاهد خودکشی، طلاق یا افزایش سن ازدواج هستیم باید متغیر را بشناسیم ، البته با حدس و گمان هم می توان تا حدود تشخیص داد و نتیجه هم گرفت ولی آنچه باید در بخش کاربردی مورد توجه جدی قرار داشته باشد مسئله «رصد»، «آمار» و «تحلیل» است.

امام جمعه قم در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در سخنانی اظهارداشت: حضرت خدیجه(س) حق عظیمی بر جامعه اسلامی و امت اسلامی دارند. ایشان بانوی بزرگ، قهرمان، شجاع، الگو و کم نظیر جهان اسلام هستند که هنوز قریبند.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: این بانوی مکرم از زمان خود پیش و صاحب درکی معطوف به آینده بودند. عصر پیامبر خدا و عصر بعثت عصر ویژه ای بود و متصل به عصر جاهلیت دو سه قرن حاکمیت جریان های شرک آلود و قدرت های شیطانی بر عالم بود. بعثت پیامبر(ص) خط بطلانی بر روند ظلمانی و شرک آلود حاکم بر تاریخ بود. این حاکمیت اهریمنی و شیطانی آنقدر پیش رفته بود که پیرامون خانه توحید را مبتلا به شرک کرده بود.

آیت الله اعرافی افزود: این شاخص کافی است که ابعاد این سیطره شیطانی را در عصر جاهلیت و متصل به عصر بعثت را بشناسیم. مقر اصلی که باید کانون توحید و ارزشهای الهی و معنوی باشد و از آنجا توحید به عالم انتشار پیدا کند جایگاه حاکمیت جهل و شرک شده بود. وقتی سیطره یک فرهنگ چنین قوی باشد، آدم ها هم همراه این موج می روند و انسانهایی که درک بالاتر داشته باشند و بتوانند فراتر از ظاهر حیات دنیا را ببینند کم است.

وی ادامه داد: این بصیرت الهی، نگاه عمیق و جهان شناسی دقیق می خواهد که کسی در برابر امواج شیطانی عالم تسلیم نشود. و بالاتر از این که تسلیم نشود، بتواند آینده را پیش بینی کند. خدیجه کبری(ص) از معدود انسانی هایی بود که این نگاه عمیق را داشت و تا آخرین لحظات عمر نورانی خود دست از حمایت رسول الله(ص) و اسلام مبین برنداشت.

 

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha