شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی

حوزه/عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متاسفانه دچار خطای تاکتیکی شده ایم و نتوانستیم آنطور که شایسته است تراث انقلاب اسلامی را تببین و مکتب امام خمینی(ره) را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدرضا فلاح ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقر العلوم (ع) که در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی منشأ آثار زیادی است که برای کشور خودمان سرنوشت ساز می‌دانیم و تفسیرهای متنوعی از انقلاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را منشأ رقم خوردن عصر جدید برای بشر می‌دانند که این یک تفسیر ناب از انقلاب است، گفت: ما با این گزاره مواجهه جدی نداشتیم و مورد اهتمام محیط‌های آکادمیک نبوده است که انقلاب اسلامی باعث پیچ تمدنی و تاریخی شده است.

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید پای این نکته را امضا کرد که بدون ارائه سخن نو، دفتر معرفتی جدید و دکترین اجتماعی تازه به هیچ وجه نمی‌توان بشر را از حیاتی که در آن است بیرون کشید و وارد محیط جدید کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب را نباید در حد به هم ریختن آرایش سیاسی در نظر گرفت، گفت: با مکتب سیاسی حضرت امام تحول بزرگی صورت گرفت و اگر کسی در افق سخنان و اندیشه‌های امام تنفس کند دچار تزلزل نمی‌شود و هویت‌های تمدنی با حادثه‌های خورد دچار آشوب نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح گفت: در آرایش‌های پژوهشی، تبلیغ و گفتمان سازی نمره‌های ما افت کرده و قدرت توصیف تراث مانند مکتب امام (ره) را نداریم و این یک فقر تئوریک است که مقام معظم رهبری اعلام نگرانی کردند که مکتب امام و اسلام سیاسی و حوزه انقلابی در معرض خطر است.

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید نسبت به میراث سلف خود بازگشت عالمانه، تیز و زلال به مکتب امام داشته باشیم و عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم.

وی تأکید کرد: بر اساس ذائقه شکل گرفته جلو نرویم تا بتوانیم حیات نوین را رقم بزنیم و خلق کنیم و اندیشه نو را به افرادی که نیاز دارند ارائه کنیم.
انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha