جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران یزد گفت: سخن گفتن در مورد حضرت خدیجه (سلام الله علیها )بسی دشوار است، چرا که شخصیت این بانوی بزرگوار، در اوج کمال و جلال، عفت وپاکدامنی، ایثار و فداکاری است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با اشاره به روایتی از  پیامبر (ص)که «اسلام با شمشیر علی (علیه السلام) و مال خدیجه (سلام الله علیها) بر پا و استوار شد و استقامت یافت»، گفت: سخن گفتن در مورد حضرت خدیجه (سلام الله علیها )بسی دشوار است، چرا که شخصیت این بانوی بزرگوار، در اوج کمال و جلال، عفت وپاکدامنی، ایثار وفداکاری است.

 وی تصریح کرد: به راستی تعبیر «بانوی دوراندیش و خردمند» تعبیر درستی است که تاریخ نگاران برای این بانوی بزرگوار به کار برده اند؛ حضرت خدیجه در عین ثروت فراوان و خواستگاران ثروتمند ، محمد یتیم را بر سایرین ترجیح داد و او را برگزید، با وی ازواج کرد و سپس تمام اموال خود را در اختیار پیامبر گرامی اسلام ( صلی الله علیه و آله)، قرارداد  تا در راه اسلام و پیشرفت آن هزینه کند، او با خدا معامله کرد، خدا هم چه زیبا مزدش را داد، مال کثیر داد خدا هم به او کوثر عنایت کرد که افتخاری بس بزرک است که در دو عالم نصیب او شده است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ادامه داد: خانه حضرت خدیجه(س)  نیز  همیشه کعبه آمال مردم بی نوا و پناه گاه نیازمندان بود و ایثار ایشان بی مانند بود و هر گاه پیامبر(ص)از تکذیب قریش و اذیت های آنان  محزون و آزرده می شدند، همراهی حضرت خدیجه (س) مایه آرامش و تسلای خاطر رسول  خدا  می شد.

 حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی،گفت: حضرت خدیجه (س)نخستین زنی بود که به پیامبری حضرت محمد (ص) ایمان آورد و اولین بانویی بود که همراه امام علی (ع)با پیامبر به نماز ایستاد و پیشانی بندگی بر خاک سایید.

وی بیان کرد: اکنون  که سالروز رحلت این بانوی بزرگوار ، با شهادت آیت الله صدوقی(ره)، همزمان شده است، این همزمانی را  گرامی می داریم و  از شهید محراب دیارمان یاد می کنیم که همگام با امام راحل (ره) همواره با ظالمان زمان خویش در جنگ و ستیز بود و در جریان موضع گیری قاطع علما و مراجع بزرگ در مقابل نظام شاهنشاهی، نقش هماهنگ کنندگی ایشان در بسیج مردم و روحانیت یزد، چشم گیر  و غیر قابل فراموشی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: شهید صدوقی(ره) آن بزرگ مرد دیارمان، حوزه درس  را در یزد تشکیل داد و خدمات عمرانی و فرهنگی و نحوة خدمت رسانی این عالم بزرگوار  به گونه ای بود که او را به حضرت خضر نبی(ع)تشبیه کرده اند؛ چرا که گفته اند: حضرت خضر (ع)هر کجا که می نشست، آنجا سبز و خرم می شد و آیه الله صدوقی(ره) نیز به هر دیار که قدم می گذاشت، از خودش آثار خیر و باقیات صالحات به یادگار می گذاشت و هرگز تاریخ، خدمات متعهدانه ایشان را فراموش نخواهد کرد.

گفتنی است، در رمضان ۱۳۶۰ پس از پایان برگزاری نماز جمعه و در مصلای مسجد ملا اسماعیل یزد حضرت آیت الله صدوقی یار دیرین امام خمینی(ره) توسط منافقان کوردل به شهادت رسید که در این انفجار چهار نفر از بانوان نمازگزار هم به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha