جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل زاده از ویژگی های حضرت خدیجه(س) را عفت و حیاء عنوان کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) با بزرگی و خیری که خداوند برای او اراده کرده بود، بانوی خردمند شریفی بود.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه، از ایشان به عنوان نمونه عینی «السابقون السابقون» یاد کرد.

وی با بیان این که  در سال دهم بعثت دو حادثه جانسوز بر پیامبر اکرم(ص) وارد گشت، که آن سال به عام الحزن شهرت یافت، افزود: این حوادث یکی رحلت حضرت ابوطالب و دیگری وفات همسر و یار فداکار آن حضرت، خدیجه کبری(س) بود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود از ویژگی های حضرت خدیجه(س) را عفت و حیاء عنوان کرد و گفت: حضرت خدیجه(س)  با بزرگی و خیری که خداوند برای او اراده کرده بود، بانوی خردمند شریفی بود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت خدیجه(س) در آن دوران از برترین افراد در نسب و بزرگ ترین شخصیت در شرف و ثروت بود، گفت: از دیگر ویژگی های ایشان، سبقت در اسلام بود چنانکه در منابع تفسیری آیه السابقون السابقون را تفسیر به ایشان و حضرت علی(ع) کرده اند.

وی با اشاره به این که در آن دوران سختی که همگان پیامبر(ص) را مورد فشار و تحریم قرار دادند، حضرت خدیجه(س) از ایشان حمایت کرد و ثروت خویش را در راه گسترش اسلام هزینه کرد، بیان داشت: استقامت در این مسیر درسی بزرگ برای آیندگان محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ویژگی ها و شاخصه های مهم حضرت خدیجه(س) سبب شد ایشان مورد سلام خاص خداوند قرار گیرد، گفت: در روایتی چنین آمده که «جبرئیل نزد پیامبر آمد و گفت: به خدیجه از طرف پروردگارش سلام برسان، پس حضرت فرمود: ای خدیجه این جبرئیل است که از طرف پروردگارت سلام می رساند. خدیجه گفت: خدا سلام است و سلام از اوست و بر جبرئیل سلام باد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha