جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشر مبانی و ارزشهای دینی بر روی صحنه

حوزه/ گروه تبلیغی هنری فانوس شب با هدف تربیت طلاب متخصص در زمینه نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی تشکیل شد و در ادامه برای این که نیروها، خروجی نمایشنامه های خود را ببینند، اقدام به اجرای نمایش ها شد.

حجت الاسلام امیر حسین کاملیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از نجف آباد، درباره تاسیس گروه فانوس شب گفت: این گروه فعالیت خود را زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی و تشکل های فراگیر تبلیغ از سال 1394 با حضور طلاب سطوح عالی حوزه و دانشجویان، آغاز کرد.

مسئول گروه تبلیغی هنری فانوس شب با اشاره به افتخارات کسب شده توسط گروه اظهار داشت: گروه فانوس شب در جشنواره بچه های مسجد برای اجرای نمایش "بنده آزاد" و نمایش "فانوس" و در جشنواره روایت راهیان حوزه هنری استان تهران برای اجرای نمایش "ببار ای اشک بر کویر ندامت" در سال 1397 برگزیده شد.

حجت الاسلام کاملیان با اشاره به اجراهای گروه در ایران و عراق افزود: تاکنون 25 نمایش متفاوت را در استان های اصفهان، تهران، خوزستان، هرمزگان و در ایام اربعین حسینی در کشور عراق اجرا نموده ایم که تعداد 20 متن نمایشی اجراهای صورت گرفته توسط خود گروه تولید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله آثار تولیدی گروه می توان به نمایش "روایت وصال"با موضوع داستان زندگی شهید مصطفی کاظم زاده، نمایش طنز"حاج تقی و پسران" با موضوع اختلافات خانوادگی بر سر ارث و میراث، نمایش "بنده آزاد"، نمایش "آن شب"، نمایش "عبود"، نمایش "فانوس" و نمایش " ببار ای اشک بر کویر ندامت" اشاره کرد.

حجت الاسلام کاملیان با اشاره به نمایشی که هم اکنون در پارک آزادگان تیران و کرون برگزار می گردد، گفت: نمایش "حاج تقی و پسراش" به نویسندگی گروه نویسندگان گروه تبلیغی هنری فانوس شب و کارگردانی حجت الاسلام حسام خدادادی تا 29 اردیبهشت هر شب از ساعت 21 در پارک آزادگان شهرستان تیران و کرون برگزار می گردد.

و با اشاره به خلاصه ای از داستان نمایش افزود: نمایش "حاج تقی و پسراش" داستان شخصی است به اسم حاج تقی که قبل از مردن وصیت نامه خود را تحویل امام جماعت مسجد می دهد و از او می خواهد بعد از مرگش فرزندان او را دور هم جمع کند. حاج تقی وصیت کرده که قبری در نزدیکی امام زاده برای او خریداری کنند که به جهت قیمت بالای قبر همه پسران مخالفت می کنند و می خواهند او را در یک قبر ارزان دفن کنند، یکی از پسرها با پول شخصی خودش آن قبر را خریداری می کند تا به وصیت پدر عمل کرده باشد. پسر در حال حفر قبر متوجه می شود که پدر ... .

حجت الاسلام کاملیان در خصوص اهداف تشکیل گروه فانوس شب بیان کرد:این گروه با هدف تربیت طلاب متخصص در زمینه نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی تشکیل شد و در ادامه برای این که نیروها، خروجی نمایشنامه های خود را ببینند، اقدام به اجرای نمایش ها شد.


وی در پایان افزود: تا کنون موفق به تربیت نیروهای توانمندی در زمینه نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی، طراحی دکور و نور شده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha