جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه چه کسی مسئول آینده جوانان است، اشاره کرد: خانواده، مدرسه و فضای عمومی مسئول وضعیت زندگی جوانان هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت  آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، با بیان اینکه چه کسی مسئول آینده جوانان است، اشاره کرد: خانواده، مدرسه و فضای عمومی مسئول وضعیت زندگی جوانان است.

وی افزود: زمانی که ما یک جوان را از دست می دهیم، در واقع یک عنصر مفید را از دست خواهیم داد که ممکن است امور زیادی را اصلاح کند؛ چراکه جوان دوران نشاط ذهنی و عقلی و سرمایه گذاری توانایی و استفاده از فرصت است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی اشاره کرد: کشور ها با تلاش، اخلاص و توجه به هدف معین در زندگی ساخته می شود و انسان باید با تمام قدرت و شجاعت وارد عمل شود.

وی ادامه داد: جوانان باید کار مناسب و هدف معینی داشته باشند، امّا مسخره بازی و سپری کردن وقت بدون فایده، آن ها را پشیمان خواهد کرد.

سید صافی از اینکه برخی جوانان وقت خود را در زمینه های نامناسب سپری می کنند، ابراز تأسف و دردمندی کرد و گفت: جوانانی که به آینده فکر نمی کنند و نصیحت گوش نمی دهند، چه بر سرشان خواهد آمد.

خطیب جمعه کربلا از خانواده ها خواست در کنار فرزندشان بنشینند، دست آن ها را بگیرند، آن ها را آموزش داده و راهنمایی کنند.

وی جوانان را به علم آموزی، نصیحت پذیری، برنامه ریزی و امید به آینده تشویق کرد و از احساس مسئولیت جوانان علی رغم مشکلات کشور عراق قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha