جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه جوانان مخاطب اصلی رهبری در بیانیه گام دوم هستند، گفت: باید این بیانیه متناسب با مخاطبان و مقاطع تحصیلی در مدارس تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی، ضمن گرامی داشت ایام ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای خودسازی و تقرب الهی بیشتر دانست.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در این ماه می‌توانند بیش از پیش با رحمت و لطف بسیار خداوند آشنا شده و خودسازی کنند، افزود: به همین دلیل انتظار می‌رود آموزش پرورش از این ماه در راستای پرورش دینی و تربیت نیروهای جوان مؤمن و انقلابی استفاده حداکثری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: جوانان در جامعه دینی امروز از نظر معنوی در فضای پرظرفیتی قرار دارند، اما از سوی دیگر هجوم دشمنان در این عرصه هم پررنگ‌تر شده است، دشمنانی که هدف آن‌ها ضربه زدن به فرهنگ کشور است؛ ازاین‌رو باید بیش از پیش مراقب باشیم.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای به جوانان داشته‌اند؛ چراکه جوانان و دانش آموزان می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید در مدارس متناسب با مخاطبان و مقاطع مختلف تحصیلی بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شود؛ زیرا گام دوم انقلاب نقشه راه بسیار مهمی است که کلید تحقق آن ایفای نقش نسل جوان و دانش آموزان است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: خوشبختانه در هفته معلم امسال کار خوبی برای شناساندن اندیشه شهید مطهری انجام شد که جای تقدیر دارد؛ اما این فعالیت‌ها کافی نیست بلکه باید برنامه‌ریزی شود تا اندیشه شهید مطهری در مدارس استان خراسان شمالی به‌صورت گسترده نشر پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که بچه‌های ما در مدارس متخلق به اخلاق اسلامی، خلاق و کوشا تربیت شوند تا در آینده برای نظام اسلامی ایده پرداز بوده و قدرت تحلیل مسائل مختلف را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha