سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
روند اجرای طرح جامع تربیتی در حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اجرای عملی طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به ابلاغ طرح جامع تربیتی، اظهار کرد: در این طرح پایه اصلی اجرای برنامه های تربیتی و اخلاقی طلاب به عهده مدیران و پس از آن عامل اساسی دیگر استفاده از وجود اساتید مدارس است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی و اساسی مدارس علمیه مباحث تربیتی، قرآنی، اخلاقی، مشاوره ای و مهارت های زندگی طلاب می باشد، اهم برنامه های اجرای طرح جامع تربیتی در حوزه علمیه کرمانشاه را به شرح ذیل اعلام کرد.

۱- برگزاری دروس اخلاق بصورت ثابت و منظم در طول هفته

۲- تشکیل منظم شورای تهذیب مدارس

۳-حضور ناظر شب در این طرح بصورت برجسته و ضروری دیده شده

۴- اجرای برنامه های قرآنی و تشکیل حلقات تربیتی

۵-حضور مشاورین در مدارس  و برگزاری کارکاه های مدیریت تحصیلی، زمان و مهارت های زندگی برای طلاب، اساتید و خانواده های آنان

۶- برگزاری نشست های صمیمی مدیر، اساتید و معاونین تهذیب مدارس، خصوصا نشست صمدیریت استان با طلاب و برگزاری کرسی آزاد اندیشی

۷- اجرای برنامه های بصیرتی و برگزاری کارگاه های مهارتی، تبلیغی طلاب، اساتید و مدیران

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در پایان گفت: امروز برای ارزیابی و عملکرد مدیران مدارس علمیه و رصد اجرای طرح جامع تربیتی خصوصا مباحث قرآنی به اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب سفر خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha