پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میر امینی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهرستان آبیک گفت: طلاب باید عمق نگر و عمیق فکر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید محم حسینی میر امینی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: حلم ، بردباری و بخشندگی از ویژگی های برجسته امام حسن مجتبی (ع) می باشد که امروز تمام مسلمانان روزه دار سخت به این ویژگی ها نیاز دارند.

حجت الاسلام میر امینی خاطرنشان کرد:ما باید امروز از زندگی این امام بزرگوار و دیگر ائمه معصومین (ع) درس گرفته و سبک زندگی آنها را در جامعه به خوبی ترویج نماییم.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آبیک تصریح کرد:همه انسان های جهان در تمامی سنین و با هر تفکری که دارند به دنبال لذت هستند اما ما به دنبال یک لذت عمیق هستیم و تفکر باید عمیق باشد نه سطحی و طلاب علوم دینی امروز تلاش آنها این باشد که باید عمق نگر بوده و عمیق فکر کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آبیک بیان کرد:غالبا افکار تاثیر مستقیم بر روی رفتار ما دارد اما باید به این نکته توجه داشت که گاهی اوقات رفتار ما بر روی افکار ما تاثیرگذاشته و افکار ما را شکال می دهد و به همین دلیل است که توصیه برخی از بزرگان این است که خود را به انجام اعمال نیک عادت دهید.

وی ادامه داد:شخصیتهای برجسته مانند علامه طباطبایی ،علامه حسن زاده آملی کنترل فکر را یک ورزش می دانند و معتقد هستند که یک نوع هنر است، در نتیجه بدون برنامه ریزی قبلی امکان ندارد.

امام جمعه شهرستان آبیک تصریح کرد:با توجه به اینکه اگر کنترل ذهن ما را بدست گرفتیم بر بسیاری از مشکلات زندگی پیروز خواهیم شد و در واقع این ما خواهیم بود که ذهن را کنترل می کند نه اینکه ذهن ،ما را کنترل کند و به هر سمتی که خواست هدایت کند ،در نتیجه هدف از برگزاری این کارگاه ،ارتقا عملکرد ،تمرکز و افزایش مهارت کنترل ذهن می باشد.

یادآوری می شود این کارگاه به مدت هفت روز در مدرسه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha