جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد مریدن مراسم درهای باز رمضان برگزار کرد.

حوزه/ در ماه مبارک رمضان مساجد بیش از ۲۰ ایالت مختلف آمریکا مراسم درهای باز برگزار کردند و مسجد بیت الامین در شهر مردین در ایالت کنتیکت یکی از این مساجد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از fox61، درحالی که حملات ضداسلامی در هفته های اخیر علیه مساجد ایالات متحده از جمله ایالت کنتیکت افزایش یافته اند،  بسیاری از رهبران مذهبی اقدام به تشدید اقدامات امنیتی کرده اند با این حال هنوز بسیاری از آنان با دعوت از غیرمسلمانان سعی در ایجاد پل میان ادیانی دارند.

 مسجد بیت الامین در شهر مردین کنتیکت همراه با تعداد زیادی از مساجد سرتاسر آمریکا شنبه شب به منظور مبارزه با نفرت و آگاهی رسانی میان مردم، مراسم درهای باز رمضان برگزار کرد.

مبشرا احمد از انجمن اسلامی گفت: ما همیشه درهای مسجدمان را باز می کنیم تا پلی میان خود و مردم بسازیم و به آنان نشان دهیم که اسلام یعنی چه.

محمد قریشی از اعضای انجمن اسلامی گفت: مسجد ما چندسال پیش مورد شلیک گلوله قرار گرفت و از آن زمان تاکنون بارها سعی داشته ایم که به جامعه نزدیک شویم و بیش از بیش به آنان نشان دهیم که چه کسانی هستیم و هویت ما چیست.

وجید احمد گفت: ما آموخته ایم که باید درهایمان را به روی اجتماع وسیع تری بگشایم. به همین جهت نیز فقط به همسایگان خیابان اکتفا نکردیم. این جرایم نفرت محور از بین خواهند رفت اگر مردم فقط پایشان را داخل مسجد بگذارند با برادران و خواهران مسلمان بنشینند و بهفمند که ما زیاد هم با هم متفاوت نیستیم.

 

لازم به ذکر است مساجد در بیش از 20 ایالت آمریکا در این ابتکار شرکت داشته اند.

 

گفتنی است یکشنبه هفته گذشته مسجد نیوهیون در شعله های آتش سوخت و تحقیقات مقامات امنیتی نشان داد که حادثه آتش سوزی تعمدی و کار یک آتش افروز بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha