جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: این نشان از اهمیت زکات در قرآن و اسلام است که باید این آیات و روایات را در بین مردم ترویج و تبیین کرد؛ اگر مساله زکات به خوبی مدیریت شود برکات اجتماعی و اقتصادی زیادی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر،‌ حجت الاسلام رضا خدری، امروز در نشست با بخشدار بخش مرکزی و دهیاران این بخش با موضوع جمع آوری زکات و چگونگی هزینه کرد آن، اظهار داشت: اصل اهمیت زکات در آیات قرآن و اسلام بسیار تاکید شده و در 27 آیه قرآن مجید زکات در کنار نماز آمده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: این نشان از اهمیت زکات در قرآن و اسلام است که باید این آیات و روایات را در بین مردم ترویج و تبیین کرد؛ اگر مساله زکات به خوبی مدیریت شود برکات اجتماعی و اقتصادی زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زکات خیر و برکات زیادی را دارد گفت: برای تبیین این مساله جلسات و دوره های توجیهی نیاز است و کسانی که عضو شورای زکات هستند می توانند با برگزاری دوره هایی به تبیین زکات بپردازند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه به عنوان یک روحانی و امام جمعه یک شهر تبلیغ و تبیین زکات مردم را برای خود افتخار می دانم، افزود: مردم ما افرادی معتقد و با ایمان هستند و اگر این مسائل برای آنها تبیین شود، عمل خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید بر اینکه مردم باید خروجی زکات را ببینند و برای آنها قابل لمس باشد، بیان داشت: زکات برکات زیادی دارد و خدمت کردن به زکات هم دارای برکت است.

وی اظهار داشت: زکات ظرفیت بالایی است که جامعه اسلامی می تواند بهتر از آن بهره ببرد و ما وظیفه ذاتی و دینی خود را می دانیم که کمک کنیم.

رحمان زنگنه نیز در این جلسه بر راه اندازی شورای زکات در دهیاری های بخش مرکزی تاکید کرد و گفت: این کار می تواند به مردم و کمیته امداد کمک کند.

بخشدار بخش مرکزی از اهدای تسهیلات اشتغال زایی به روستاها خبر داد و افزود: این کار می تواند به رونق و تولید کار و اشتغال در روستاها کمک کند و برای مردم درآمدزایی ایجاد کند.

موسوی نژاد رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر نیز در این جلسه توضیحاتی را پیرامون چگونگی و ساختار تشکیلاتی شورای زکات و راه اندازی آن ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha