جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
«بانک غذایی سلما» تنها کمک رسان ۲۴ ساعته به نیازمندان است

حوزه/ بانک غذایی سلما که در سال ۲۰۱۶ توسط یک مسلمان پاکستانی تبار تاسیس شده تنها مکانی است که ۲۴ ساعته و در تمامی ایام هفته در خدمت نیازمندان، صرف نظر از اعتقاد مذهبی و پیشینه فرهنگی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از نشنال، بانک غذایی سلما در شهر کوچک اسمت‌ویک در بریتانیا، 24 ساعته در تمامی ایام هفته در خدمت نیازمندان می باشد.

عمران حمید، که سرپرستی این بانک غذایی اسلامی را به عهده دارد می گوید که مادرش بزرگترین الهام بخش او برای این کار بوده و هرگز اجازه نمی داده کسی گرسنه بماند. مادر این مسلمان پاکستانی تبار سلما نام داشته و در سال 1997 فوت کرده است. وی همیشه در ایام تعطیلات به کشورش باز می گشته و از بیماران در بیمارستان ها عیادت می کرده است.

وی که مادرش را 22 سال پیش از دست داده  در سال 2016 نخستین و تنها بانک غذای اضطراری 24 ساعته بریتانیا را افتتاح کرده و به تمامی مردم صرف نظر از دین و پیشینه فرهنگی غذارسانی می کند.

حمید می گوید: من یک مسلمان هستم و دینم به من می آموزد که اگر به گرسنگان صرف نظر از هر دین و اعتقاد مذهبی غذارسانی نکنم، دینم کامل نیست. مهم نیست که 2 صبح باشد یا هر موقع شب، در هنگام اضطرار باید کمک رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: الله ما را برای دلیل در اینجا قرار داده و به ما برکت و ثروت داده و نیازمندان را پیش روی ما گذاشته است. او برنامه های بزرگتری برای ما دارد.

بانک غذای سلما در سال 2016 در حدود 40 هزار بسته غذایی را به درب خانه ها رسانده و 420 تن مواد غذایی را در سرتاسر بیرمنگام، دومین شهر بزرگ انگلستان توزیع کرد. این گروه تنها به مسلمانان غذارسانی نکرده و غیرمسلمانان در منطقه محلی را نیز پوشش می دهند. هم اکنون 150 راننده داوطلب 24 ساعته و در تمامی ایام هفته آماده کمک رسانی از سوی این سازمان هستند و 80% داوطلبان بانک غذایی را نیز غیرمسلمانان تشکیل می دهند.

 

گفته می شود یک پنجم جمعیت بریتانیا در فقر به سر می برند و 1.5 میلیون نفر از آنان نیز نمی توانند از پس ضروریات زندگی بربیایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha