پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ سازمان های مختلف امداد رسانی و خیریه ترکیه در ایام ماه مبارک رمضان، بسته های خیریه به کشورهای مختلفی از جمله سوریه، عراق، پاکستان، کوزوو و غیره فرستادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، سازمان های امداد ترکی روز دوشنبه کمک های ماه رمضان را در جهان توزیع کردند. بنیاد امداد بشردوستانه در ترکیه بسته های مواد غذایی را به 5 هزار خانواده در عفرین در شمال غربی ترکیه ارسال کرد.

علی کوک مدیر دفتر بنیاد در بلژیک در این باره گفت: ما به توزیع کمک به میان مردم نیازمند ادامه خواهیم داد. و در ماه رمضان در جاهایی همچون ختای یا عفرین حضور خواهیم داشت.

این سازمان همچنین اقدام به پهن کردن سفره های افطاری در یک یتیم خانه در هاریپور در شمال غربی پاکستان کرده است.

مکحت کیلیک یک مقام رسمی این سازمان در پاکستان گفت: امروز بیش از 800 یتیم در مراسم افطاری ما شرکت کردند و ما همچنین برای 3 هزار نفر در پاکستان در ایام رمضان افطاری خواهیم داد.

این سازمان خیریه همچنین به مناسب روز جهانی یتیم در پریشتینا پایتخت کوزوو نیز افطاری داده است. و مسئولیت سرپرستی 300 یتیم را به عهده گرفته است.

آژانس همکاری ترکیه نیز در آکرا پایتخت غنا بسته های غذا توزیع کرد.

بنیاد دیانت ترکیه نیز بسته های غذایی به مردم در کیپ تاون، آفریقای جنوبی ارسال نموده است. فوات بویکایماز نماینده این سازمان اعلام کرد که بیش از 1 هزار خانواده در 9 منطقه مختلف در عرض 2 روز غذارسانی شده اند.

هلال احمر  ترکیه نیز در اندونزی میزبان شام افطاری برای 500 تن بود. به گفته ابراهیم عطلان مدیر هلال احمر ترکیه، این سازمان همچنین 6 هزار بسته غذایی توزیع کرده و میزبان افطاری برای 2 هزار نفر در نقاط مختلف اندونزی بوده است. در شمال عراق نیز بسته های غذایی از سوی این سازمان میان 150 خانوار توزیع شد.

بسته های ارسالی از سوی صلیب سرخ به کابل پایتخت افغانستان و تیرانا پایتخت آلبانی به ترتیب 303 تا 500 بسته اعلام شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha