پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدرضا فخر

حوزه/مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در خصوص برنامه های گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: در چهار روز ۱۶۰ عنوان برنامه در سطح استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محمدرضا فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه اتفق بسیار بزرگی در فتح خرمشهر به وقوع پیوست، گفت: در جایی که همه جهان پشت سر صدام ایستاده بودند و کشورهایی که به هر طریقی که امکان داشت از صدام حمایت می کردند، سپاه و ارتش با عملیاتی بسیار هدفمند توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که در فتح خرمشهر قابل ذکر است تجلیل و تقدیری است که امام از اصل عملیات انجام دادند و فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و هرچه توفیق به دست آمد بر اساس تلاش و مجاهدت رزمندگان در سایه توکل به خدا بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهید «کاظم خائف» اولین شهید عملیات دفاع مقدس از بیرجند بود، ادامه داد: تیپ 21 امام رضا و لشکر نصر از خراسان بزرگ و سه گردان از خراسان جنوبی در این عملیات حضور داشتند که در مجموع بالغ بر 600 تا 700 نفر رزمنده از خراسان جنوبی حضور داشته اند و 73 شهید از این استان در عملیات بیت المقدس تقدیم شده است.

فخر، گردان های ابوذر، مالک اشتر و شهید بهشتی را سه گردانی برشمرد که از خراسان جنوبی در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت داشتند، در خصوص برنامه های گرامی داشت این روز در استان اعلام کرد: در چهار روز 160 عنوان برنامه در سطح استان اجرا می شود.

نشست تخصصی با حضور اصحاب رسانه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین با اشاره به نامگذاری روزهای این ایام بیان داشت: چهارشنبه روز «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» است که در این روز با حضور اصحاب رسانه نشست تخصصی نقش رسانه در دفاع مقدس را خواهیم داشت .

فخر افزود: دوم خرداد به نام «شهدا، ایثارگران و پیروان ولایت» نامیده شده است و در همین زمینه مراسمی با حضور رزمندگان پیش بینی شده که ساعت 8 صبح ویژه برنامه ای در حسینیه جماران با موضوع تجمع نیروهای مسلح خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از آن دیدار جمعی از رزمندگان و خانواده شهدا را با نماینده ولی فقیه خواهیم داشت، ادامه داد: موشن گرافیکی از سردار «رجبعلی آهنی» یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس در آن جلسه رونمایی می شود. ساعت 17عصر روز پنجشنبه نیز غبارروبی و عطرافشانی قطعه یک گلزار شهدا پیش بینی شده که با حضور مسئولین کشوری و لشکری انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین محفل انس با شهدا با اجتماع دانش آموزانی که در راهیان نور بودند در حسینیه امام رضا برگزار خواهد شد، گفت: ویژه برنامه سالروز دفاع مقدس در ساعت 21 روز پنجشنبه در حسینیه جماران برگزار خواهد شد.

فخر بیان داشت: قبل از خطبه های نماز جمعه سخرانی افرادی که در عملیات حضور داشتند را در استان خواهیم داشت و در بیرجند سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه روز چهارم خرداد روز «دزفول، مقاومت و پیروزی» نامگذاری شده است اعلام کرد: از معدود شهرهایی که امام از مردمش تجلیل کردند دزفول بوده است که موشک باران های متعدد رژیم بعث را داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی اعزام تیم های پزشکی عمومی شهید رهنمون به مناطق محروم استان را دیگر برنامه درنظر گرفته شده برای این ایام برشمرد که از روز یکم  تا پنجم خرداد ماه اجرا می شود.

فخر، برپایی 20 نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری محافل شعر و خاطره گویی، مسابقات فرهنگی و هنری در سطح استان، برگزاری مسابقات ورزشی، استفاده از حضور کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی 20 برنامه ویژه برای این قشر اعم از کارگاه شعر و نقاشی و... را از دیگر برنامه های گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دو مراسم دیگر یکی در شمال شهر درخصوص پرده خوانی عملیات بیت المقدس با حضور برادر ناظری و دیگری در جنوب شهر و در پارک آزادگان با سخنرانی سرهنگ خسروی برگزار می شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha