جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارمند رستوران فست فودی در نیوجرسی به مسلمان سحری نفروخت

حوزه/ یک مسلمان که پس از روز پر مشغله ای در ساعت ۱ صبح برای خرید سحری به رستوران زنجیره ای تاکو بل در بریجتون رفته بود، با واکنش اسلام ستیزانه کارمند رستوران مواجه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از meaww، انتشار ویدئوی برخورد اسلام هراسانه یک کارمند رستوران «تاکو بل» در شهر بریجتون در ایالت نیوجرسی آمریکا  نسبت به یک مسلمان که می خواست  سحری بخورد، سبب اخراج وی شد.

طارق حمدان مرد مسلمانی که پس از یک روز خسته کنند و بسیار پرمشغله، در ساعت 1 بامداد هنوز موفق نشده بود افطاری کند، به یک رستوران فست فودی زنجیره ای تاکو بل رفته و قصد خرید سحری را داشته است. وی نه تنها موفق به خرید غذا نشده، بلکه کارش به جایی رسید که مجبور شده 25 دقیقه با کارمند اسلام هراس مشاجره کند که تصور می‌کرده همه مسلمانان تروریست هستند.

درگیری لفظی از آنجایی آغاز شده که کارمند از حمدان می پرسد که چرا این موقع صبح غذای زیادی به ارزش 50 دلار خریداری می کند. وی برای او توضیح می دهد که مسلمان است و تمام صبح تا شب را روزه بوده و غذایی نخورده است. سپس درباره رمضان برای او می گوید.

کارمند رستوران به او اهانت کرده و او را تروریست خطاب کرده و کلیشه های رسانه علیه مسلمانان را تکرار می کند.

 

مدیریت رستوران مدعی شده، این زن که نام وی گفته نشده را اخراج کرده است.

فیضان سعید مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) اعلام کرد که اخراج کارمند مذکور کافی نبوده و گفت: به نظر می رسد آن ها جدی بودن وضعیت را درنظر نمی گیرند. اخراج کردن یک کارمند به خاطر معضل اسلام هراسی به مثابه جارو کردن زباله زیر فرش است.

وی از این فروشگاه زنجیره ای فست فودی خواست به جای اخراج این کارمند، یک دوره آموزش فرهنگی برای کارمندان گذاشته و آگاهی رسانی انجام دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha