پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شعارنویسی اسلام هراسانه و صلیب شکسته بر دیوار مسجد اسکاتلند پیدا شد

حوزه/ مسجد شهر لگین در اسکاتلند مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفته و شعارنویسی دیواری ضداسلامی، نژادپرستانه و صلیب شکسته بر دیوار این مسجد نقش بسته بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، تحقیقات پلیس درباره تخریب و شعارنویسی دیواری ضداسلامی و نژادپرستانه که دوشنبه شب بر دیوارهای مسجد الگین در اسکاتلند پیدا شده ادامه دارد.

مرکز اسلامی الگین در شمال اسکاتلند حوالی ساعت 11 شب مورد حمله خرابکاران قرار گرفته و نماد صلیب شکسته با اسپری رنگ بر دیوارهای این مسجد کشیده شده و نوشته نژادپرستانه و صداسلامی نیز بر دیوار مسجد پیدا شده است. پلیس اسکاتلند این حادثه را «بی نهایت غیرقابل قبول» توصیف کرده است.

لانسنا بانگورا مدیر مسجد در این باره به خبرنگاران گفت: البته که نگران هستیم. اگر نگوییم که این ماجرا ما را نگران می کند نادان بوده ایم.

وی افزود: ما نگران شده اما اما همزمان می دانیم و انتظار چنین برخوردهایی می رود. اما امیدوارم بیش از این چنین اتفاقی رخ ندهد.

بانگورا خاطرنشان کرد که چنین اتفاقاتی سبب شکسته شدن پیمان اتحادی که جامعه اسلامی با همسایگانش بسته نمی شود و آنان همیشه حمایت و پشتیبانی اجتماع غیرمسلمان را در این محله داشته اند.

به گفته پلیس، یک مرد سفیدپوست که 30-40 سال سن داشتهبا موهای قهوه ای در زمان وقوع جرم در حوالی منطقه دیده شده است و تحقیقات برای یافتن این فرد ادامه دارد.

مارتین مکدوگال بازرس پلیس گفت: جرایم از این نوع بی نهایت غیرقابل قبول هستند. جای چنین اعلامی در اجتماع ما نیست. و تحقیقات ما برای یافتن عامل یا عاملین ادامه دارد.

گفته می شود حادثه مشابهی روز سه شنبه در اکسس انگلستان رخ داد و پوسترهای اسلام هراسانه بر روی چراغ برق نصب شده بودند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha