پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه داکا

حوزه/ محفل ادبی با عنوان «نشست شاعران با موضوع "رمضان در شعر بنگال» با حضور تعدادی از شاعران و نویسندگان بنگالی در دانشگاه داکای بنگلادش برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ، به همت دربار محمدی و مولوی محمد احسن الهادی، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا و از مترجمان زبان فارسی و پیر چشتیۀ داکا، محفل ادبی با عنوان «نشست شاعران درباره رمضان در شعر بنگال» با حضور تعدادی از شاعران و نویسندگان بنگالی در محل سالن اجتماعات دربار محمدی برگزار شد.

در این مراسم که علاوه بر جمعی از شاعران، نویسندگان و منتقدان ادبی چون حسن علیم، شاعر سرشناس بنگالی، امین الاسد، شاعر، اشرف الاسلام، نویسنده، سید محمد مهدی حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران و محمد کاظم کهدویی، استاد اعزامی در دانشگاه داکا حضور داشتند.

نویسندگان و شاعران یاد شده پیرامون جایگاه رمضان در شعر بنگالی سخنرانی کردند و پس از آن، حسینی‌فائق در خصوص توجه شاعران فارسی‌زبان به ماه مبارک رمضان و عید فطر سخن گفت.

 ابوموسی عارف بالله، دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی، سخنران دیگر این محفل بود که در باره ارزش‌های معنوی ماه رمضان مطالبی را بیان کرد.

کهدویی، استاد اعزامی نیز در ادامه این مراسم، با ذکر آیه‌ای از قرآن کریم در خصوص ماه مبارک رمضان، سخنانی بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha