جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای فرهنگ عمومی استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان با ایجاد اختلاف و افکار بیگانه پرستی و بازی های لفظی، مسلمانان را قتل عام و کشورهایشان را ویران می کنند، لذا باید بر روی فرهنگ که مسئله اول جهان بشریت است، بیشتر کار شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه نقدهایی که بر انواع آسیب ها و کمبودها وجود دارد باید توسط مسئولین پیگیری و در آینده جبران گردد، اظهار کرد: اگر بخواهیم در خصوص سند راهبردی قرآنی اقدامات ویژه ای انجام دهیم باید از کلیه افرادی که به نحوی می توانند اظهار نظر کنند کمک بگیریم تا آنچه به تصویب می رسد جامع و کامل باشد.

وی با بیان اینکه موضوعی که امروز برای ما به عنوان سند راهبردی فرهنگ قرآنی مطرح است یک موضوع ویژه است، افزود: انسان یک موجود فرهنگی است به همین دلیل می تواند از قید طبیعت و غریزه آزاد باشد، لذا آنچه سرنوشت انسان را تشکیل می دهد فرهنگ اوست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماهیت هر انسان فرهنگ اوست، خاطر نشان کرد: انسان ها در هر رده و منزلتی که قرار دارند باید فرهنگی برایشان تعریف گردد تا اگر به آن عمل کنند صالح شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در انواع مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و... آنچه اثرگذار است فرهنگ می باشد زیرا همه مسائل به فرهنگ بر می گردد.

وی ادامه داد: وقتی ما انسان خواهیم شد که به فرهنگ الهی عمل کنیم و لذا اگر به فرهنگ شیطان عمل کنیم قطعا هرگز انسان نخواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در صحنه بین المللی نیز فرهنگ، مهمترین و اصلی ترین مسئله ما به شمار می آید، گفت: در گذشته با تسلط پادشاهان خودسر، گرفتار فرهنگ های منحط و خودپرست بوده ایم و از 200 سال قبل تاکنون نیز در سطح جهان گرفتار فرهنگ استعماری هستیم و این زمانی حل خواهد شد که در سند فرهنگ راهبردی قرآن، هم در سند سازی و جنبه مشورتی و هم در جهت اجرایی خوب عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: دشمنان اعتقاد دارند تا زمانی که قرآن در بین جوامع وجود داشته باشد، نمی توانند بر مردم جهان حاکم شوند مگر اینکه آن را از سر راه خود بردارند لذا می کوشند تا فرهنگ قرآنی را نابود کنند.

وی ابراز داشت: دشمنان با ایجاد اختلاف و افکار بیگانه پرستی و بازی های لفظی، مسلمانان را قتل عام و کشورهایشان را ویران می کنند لذا باید بر روی مسئله فرهنگی که مسئله اول جهان بشریت است بیشتر کار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرآن تنها به یک ملت خاص تعلق ندارد، عنوان کرد: تا آن مدینه فاضله ای که قرآن به آن اشاره می کند به وجود نیاید این تنازع بقای حیوانی و شیطانی هرگز جمع نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مسلمانی که از فرهنگ قرآنی دور است چه مسلمانی است؟ ادامه داد: مسلمانی که بیگانه پرست است عضو همان بیگانگان می باشد.

وی افزود: فرهنگ قرآن را می توان صادر کرد اما به شرط اینکه اقدامات اولیه آن تخصصی باشد و سپس از جهت اجرایی در جامعه خودمان آن کار بایسته و شایسته صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از کم توجهی به بحث فرهنگ، تأکید کرد: چرا برای یک بیماری بودجه های عظیم گذاشته می شود، همه تلاش کرده و شب و روز نمی شناسند، اما برای چنین مسئله مهمی کم کاری صورت می گیرد؟ در حالی که این مسئله باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه سخنان خود گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان باید به صورت منظم برگزار و اعضای اصلی حضور پیدا کنند، زیرا اگر فرهنگ مهمترین مسئله است هیچ دلیلی وجود ندارد که حضور پیدا نکنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر حضور و منابع لازم باید از نظرات مقامات عالی رتبه کشوری نیز استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: نباید اینگونه باشد که بگویند شاه بیت کار فرهگی، اعتبارات است، بلکه شاه بیت آن پیام همه انبیا و اولیاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه فرهنگ، مادر همه ی امور است، گفت: فرهنگ به یک شهر، استان و کشور محدود نمی شود بلکه اگر راه گشا باشد برای کل بشر راه گشا خواهد بود.

در ابتدای جلسه نیز ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن ارائه گزارشی از جلسات برگزار شده شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها در سال 97، به بیان دستورات جلسه از جمله تبیین سند قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان، ارائه جدول زمان بندی جلسات شورا، طرح برگزاری جلسه هیأت رئیسه شورا فرهنگ عمومی شهرستان ها و ارائه برنامه های پیشنهادی شورای فرهنگ عمومی استان پرداخت.

لازم به ذکر است هر یک اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداخته و نسبت به موضوعات مطرح شده پیشنهاداتی ارائه کردند.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha