شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید عبدالکریم فضل الله

حوزه/ طلاب و پژوهشگران نسبت به بحث های فقهی موجود در قرآن و مقایسه آن با بحث های قانونی و حقوقی امروز دنیا اهتمام ورزند تا نشان دهند که دین اسلام چه اندیشه ها و معارف بلندی دارد و هنوز دنیا به آن نرسیده و یا اگر رسیده، وامدار و به خاطر اسلام است.

آیت الله سید عبدالکریم فضل الله در حاشيه بازديد از چهاردهمين نمايشگاه قرآن مشهد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» از مشهد با بیان اینکه در دو قرن اخیر تطور علوم به طور جدی انجام شده است، با اشاره به شبهه افکنی علمی دشمن مبنی بر اینکه مسلمانان نمی توانند کاری را از پیش ببرند، اظهار کرد: ما سابقه درخشانی در این زمینه داریم و حدود هزار سال پیش قرن های درخشانی در تاریخ اسلام بوده و به طور مثال حکومت آل بویه امکانات تفکر، اندیشه و گسترش علوم و دانش ها را در آن دوران فراهم کرده بودند.

وی افزود: این ادعای بزرگی نیست که بگوییم دستاوردهای اسلامی از کارهای امروز در کشورهای غربی بیشتر است، زیرا تلاش مسلمانان نتایج زیادی برای علوم مختلف در برداشته که در سایه قرآن به آن دست یافته اند.

استاد حوزه علمیه لبنان گفت: آنچه مهم است که پژوهشگران بیشتر به آن توجه کنند، به روز سازی و همراه سازی مباحث امروز دنیا بر اساس آمو زه های قرآنی است.

آیت الله فضل الله توصیه کرد: طلاب و پژوهشگران نسبت به بحث های فقهی موجود در قرآن و مقایسه آن با بحث های قانونی و حقوقی امروز دنیا اهتمام ورزند تا نشان دهند که دین اسلام چه اندیشه ها و معارف بلندی دارد و هنوز دنیا به آن نرسیده و یا اگر رسیده، وامدار و به خاطر اسلام است.

وی بر نشان دادن پویایی فقه جعفری تاکید و اظهار کرد: اگر فقه جعفری را با قانون های امروز دنیا مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که به چه اندازه پیشرفته است.

آیت الله فضل الله با بیان اینکه قرآن برای همه سنین است و در این نمایشگاه نیز به این امر توجه شده، گفت: حضور اقشار مردم و حوزویان و دانشگاهیان نمایانگر کار پسندیده اهتمام به قرآن است.

وی همچنین به بحث زیبایی شناسی و صوت و غرفه آرایی در این نمایشگاه اشاره کرد که از نظر بصری موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha