جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت فضای مجازی در راستای تبیین فرهنگ اصیل انتظار، از رسانه‌ها خواست تا اهتمام بیشتری به ترویج مباحث مربوط به مهدویت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، بعد از ظهر امروز در نشست بنیاد مهدویت، بر همت و تلاش همگانی و تجمیع نیروها در راستای ترویج فرهنگ اصیل انتظار تأکید کرد.

وی با اشاره به برخی پیرایه‌ها و خرافاتی که با مفهوم و مبحث مهدویت آغشته شده است، افزود: باید مسئولان بنیاد مهدویت و متولیان فرهنگی و مذهبی برای پیراستن مفاهیم مهدویت از این خرافات همت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی به تبیین ویژگی‌های منتظران واقعی پرداخت و خاطرنشان کرد: انصاف، عدم ظلم و ستم از ملاک‌هایی هستند که باید منتظران واقعی از آن برخوردار باشند تا امام عصر (عج) ظهور پیدا کند.

وی همچنین در رابطه با مقوله ولایت فقیه و امام زمان (عج) اظهار داشت: ما معتقدیم ولایت فقیه همان ادامه راه اهل بیت (ع) است و چون دست ما از مقام عصمت در زمان غیبت کوتاه بوده و دسترسی به منجی عالم بشریت نداریم، باید از مقام عدالت که همان فقیه جامع‌الشرایط است، پیروی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروج یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس ما باید از همه لحاظ و در تمامی کارها منتظر حضرت مهدی (عج) باشیم، منتظران واقعی دارای حیات حقیقی، معنوی و انسانی هستند.

وی ادامه داد: اما کسانی که امام زمان ندارند یا امام زمان را تکذیب می‌کنند و یا ایشان را نشناخته‌اند، تنها خواب و خوراکی و غرایزی دارند و از حیات معنوی بهره‌ای نمی‌برند؛ ازاین‌رو باید خداوند را شکر کنیم که این حیات معنوی را به ما عنایت داشته است.

وی در ادامه ابراز داشت: امام سجاد(ع) در روایتی می‌فرمایند، کسانی که در عصر غیبت اهل عبادت هستند، ثواب عباداتشان بیشتر از همان عبادات در عصر حضور حضرت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به مسئولان بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در استان، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بنیاد مهدویت موضوع اقامه نماز امام زمان (عج) در روز چهارشنبه را فرهنگ‌سازی کند تا اقامه این نماز در جامعه فراگیر شود.

وی همچنین از مسئولان بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در استان خراسان شمالی خواست تا در راستای ترویج مباحث مهدویت و انتظار واقعی بیش از پیش از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی بهره ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha