جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه مذاهب

حوزه/ با حضور هیأتی از دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در دانشگاه امام کاظم(ع) بغداد تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه با حضور در دانشگاه امام کاظم(ع) در بغداد ضمن دیدار با رئیس این دانشگاه، زمینه ها و ظرفیت های همکاری مشترک را بررسی نموده و تفاهم نامه ای را به امضا رساندند.

در این دیدار دکتر غنی المحمد؛ رئیس دانشگاه امام کاظم علیه السلام ضمن استقبال و ابراز خرسندی از این دیدار و حضور هیأت دانشگاهی مذاهب اسلامی ایران، گفت: این دانشگاه وابسته به اداره وقف شیعی در عراق است و توانسته در دانشکده های مختلف فعالیت های علمی خود را شروع کند و امروزه مورد استقبال جوانان عراقی واقع شده و دارای شعبه هایی در شهرهای مختلف عراق است.

وی افزود: دانشگاه امام کاظم(ع) با کشورهای مختلف دنیا در چهار قاره ارتباطات و تعاملات علمی دارد و از این که با دانشگاه مذاهب اسلامی نیز وارد همکاری می شود بسیار خرسندیم.

رئیس دانشگاه امام کاظم بغداد با اشاره به اینکه فعالیت های دانشگاه مذاهب اسلامی برجسته و قابل الگو برداری و مهم است، زمینه های علمی- آموزشی و پژوهشی همکاری مشترک را بر شمرد.

 در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مختاری نیز به ظرفیت های بالای دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه دانشگاه های مهم کشورهای مختلف دنیا علاقه مند همکاری با دانشگاه مذاهب اسلامی هستند و ما با کشورهای مختلف تفاهم نامه همکاری داریم و از ملیت های مختلف در این دانشگاه مذاهب اسلامی تحصیل می کنند و این نشان می دهد تنوع ملیتی در کنار تنوع مذهبی و فرهنگی آن را متمایز کرده است.

وی دانشگاه مذاهب اسلامی را مورد توجه مقام معظم رهبری عنوان کرد که باید خود را در عداد دانشگاه های برتر دنیا نشان دهد.

برگزاری کنفرانس مشترک سالانه با موضوع تقریب بین دو دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه امام کاظم(ع) بغداد و همچنین برگزاری دوره های کوتاه مدت و پژوهش های مشترک مورد تاکید و توافق طرفین قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha