پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مسئله توزیع اقلامی مانند گوشت اشاره کرد و گفت: گوشتی که وارد می شود به دست چه کسی می رسد؟ این صف های طویل آبروریزی برای چیست؟ لذا مسئولیت پذیرفتن در این مقطع اگر درست به آن عمل شود جهاد است و اگر چنانچه بر این درد افزوده شود انسان پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با معاونین استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: انسان موجودی عاقل و مختار آفریده شده است، و این یعنی در هر کاری قدرت گزینش و انتخاب دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها کار جهادی پاسخگوی نیازهای مردم است، گفت: بی قانونی و عدم نظارت، نگرانی جامعه را در پی داشته است، در صورتی که باید این موضوع سامان پیدا کند.

مشکلات ناشی از بی اعتنایی به قانون است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمام مشکلاتی که برای مردم پیش می آید نتیجه بی اعتنایی به قانون است و الا اگر قانون قوای سه گانه و وظایف قانونی آن ها را مشخص کرده به این معنی است که هیچ باری نباید بر روی زمین باقی بماند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه قوای سه گانه باید جوابگو باشند، به مسئله توزیع اقلامی مانند گوشت اشاره کرد و افزود: گوشتی که وارد می شود به دست چه کسی می رسد؟ این صف های طویل آبروریزی برای چیست؟ لذا مسئولیت پذیرفتن در این مقطع اگر درست به آن عمل شود جهاد است و اگر چنانچه بر این درد افزوده شود انسان پاسخگو نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: حکومت بر مردم افتخار نیست و مردم بندگان خدا هستند و اگر چنانچه در کار مردم دخالت و آن ها را دچار مشکل کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آنچه افتخار محسوب می شود خدمتگزاری به مردم در چارچوب قانون است، گفت: مسئله نظارت بسیار ضعیف است و در بعضی جاها نیز اصلا وجود ندارد و حال آنکه قانون، نیروهای نظارتی مختلفی قرار داده است.

وی ادامه داد: این حراست ها، مجلس، دیوان محاسبات، بازرسی های کل کشور و اشراف خود مسئولین همه رها هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مسئولین هر چند وقتی می گویند که چقدر جنس وارد کردیم، این وارد کردن ها که از جیب مردم وارد می شود لذا باید بگویند چقدر به دست مردم می رسد؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مسائل دارای راه حل است اما نیازمند اجراست، تصریح کرد: ما همه مدیون قانون و مردمی هستیم که برای این انقلاب هزاران شهید داده اند تا مسئولینی دلسوز بر سر کار آیند و از زیر سلطه آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها خارج شوند و اجرای عدالت را شاهد باشند.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب هیچ توقعی از بیگانه نبود و بی عدالتی و برنامه های استعماری خود را اجرا می کرد اما نتیجه این همه خون شهدا و ارزش های انقلاب این است که کار به دست خود مردم برسد و مسئولینی تعیین کنند و طبعا مسئولین نیز بر اساس تعهد و دلسوزی، مشکلات را حل کنند در حالی که می بینیم مشکلات زیادی وجود دارد و حل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب خوبی صورت گرفت ولی انتخاب خوبی انجام نمی شود، گفت: در مسئله انتخابات باید قانونی عمل شود اما در انتخابات گذشته تخلفات زیاد بود و گزارشات زیادی نیز ارائه گشت، اما اینکه موضوعی پیگیری شود هیچگونه اطلاعی به ما ندادند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: این ها مسائلی است که اگر آسیب ببیند حتما ابتدا آسیبش به کسانی می رسد که آن ها در اجرای قانون کوتاهی می کنند.

وی افزود: امیدواریم در آستانه شب های قدر و شهادت حضرت علی(ع) که همه مذاهب این حضرت را قبول دارند؛ ما نیز مولایمان را قبول داشته باشیم و طوری نباشد که خارج از مرز و جامعه انقلابی مان، به ما اشاره کنند و بگویند که این ها شیعیان حضرت علی(ع) هستند و ببینید که چه می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه مسئولیت وزر و وبال است و هیچ کس بر مسئولیتی نخواهد ماند، تأکید کرد: امید است در این فرصت ها، جهادی عمل شود، نظارت صورت گیرد، به قانون عمل گردد و عدالت اجرا شود، زیرا این به نفع همه است و راهی جز آن نداریم.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha