جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جمعیت گفتگوی ادیان عراق

حوزه/ اعضای تجمع "حوار الادیان"(گفتگوی ادیان) با حضور در سفارت کشورمان در بغداد با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه اعضاء تجمع "حوار الادیان"(گفتگوی ادیان) در عراق با حضور در سفارت کشورمان در بغداد با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار شیخ سعدالدراجی مسئول تجمع حوار الادیان عراق در زمینه های شیطان بزرگ خواندن آمریکا و حمایت از تلاشهای ایران در تقابل با استکبار جهانی، رساندن مسلمانان به جایگاه اصلی خودشان و مقابله با ظلم و تحقیر آنها و معرفی اسلام ناب محمدی (ص) ازدیدگاه امام خمینی(ره) مطالبی را بیان کرد.

در ادامه این دیدار ،مسجدی سفیر کشورمان در بغداد ضمن تشکر از حضور میهمانان گفت: امروز ریشه همه بحرانهای منطقه و اختلافات، رژیم صهیونیستی است و متاسفانه برخی کشورهای منطقه دنباله رو آنها شده اند و ایران هراسی را در منطقه رواج می دهند و مسئله ما امروز تنها ایران نیست، بلکه دفاع از کیان اسلام و امت اسلامی است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام اباذری به اهمیت گفتگوی ادیان و مذاهب  در جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و گفت: در 18 استان ایران اهل سنت و همچنین دیگر مذاهب و قومیتها در صلح و صفا زندگی می کنند و همانند شیعیان از حقوق مساوی برخوردارند ،در مجلس نماینده دارند و مراکز و مدارس آنها آزادانه فعالیت می کنند.

اباذری در پایان این دیدار چندکتاب درباره زندگی مقام معظم رهبری به زبان عربی ( ان مع الصبر نصرا ) ، کتاب ویژگی های امام خمینی(ره) و کتاب وضعیت اهل سنت در ایران را به مهمانان اهدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha