سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معتمدیان

حوزه/استاندار خراسان جنوبی گفت: ملت ایران درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم که تنها راه پیروزی بر دشمنان گرگ صفت است را به جهانیان داد که نشأت گرفته از حماسه بزرگی به نام عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی صبح امروز در همایش مشترک نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار کرد: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز ایثار، پیروزی و مقاومت رزمندگان اسلام در برابر دشمنان است.

وی افزود: در سالروز حماسه بزرگ سوم خرداد بار دیگر نسیم جان بخش رهایی و عطر دلنواز اقتدار و آزادی از یک سو خاطره هزاران شهید گلگون کفن و جانبازان صبور و آزادگان سرافراز و ایثارگران مخلص را که در راه آزاد سازی خرمشهر حماسه ها آفریدند زنده می‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد ما را بیش از بیش به سمت آرمان های انقلاب رهنمود می سازد تصریح کرد: حماسه بزرگ سوم خرداد حماسه پیروزی اراده های ایمانی، دلهای خدایی و قلب های مملو از عشق، شور، جهاد و ایثار بر ظلم، ستم، استعمار و استکبار بود.

معتمدیان، فتح خرمشهر را بخاطر رهنمود ها و رهبری امام خمینی (ره) دانست و خاطرنشان کرد: فتح ظفرمند رزمندگان مجاهد در عملیات بزرگ بیت‌المقدس و آزاد سازی خرمشهر عزیز این دژ صلابت و استقامت بار دیگر عظمت اراده خدا برای پیروزی زنان و مردانی را نشان داد که با امید خالصانه به خدا و با دست‌های خالی اما نیرو یافته از توکل و توسل به ائمه اطهار(ع) حول محور ولایت فقیه و آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی به سوی لشکر ظلم تاختند و با دستاوردهای بزرگ و متعالی پرچم های افتخار و سربلندی را بر بلندای قله سرزمین مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های دشمن برافراشتند.

وی ادامه داد: اکنون نیز حماسه سوم خرداد حماسه همین روزها،هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های مردم مقاوم ایران اسلامی است.مردمی که در چهل سالگی پیروزی انقلاب تا پای جان برای پیشبرد اهداف متعالی ایستاده‌اند و همواره مدافع مظلومان و توفنده بر سر ظالمان بودند.

ملت ایران به جهانیان درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم را نشان دادند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ملت ایران درس ایستادگی و ظلم ستیزی به جهانیان دادند بیان کرد: ملت ایران درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم که تنها راه پیروزی بر دشمنان گرگ صفت است داد که نشات گرفته از حماسه بزرگی به نام عاشورا است.

معتمدیان ادامه داد: در آستانه فتح قله‌های تعالی و عظمت از سوی آحاد ملت بزرگ‌ ایران موفقیت‌های مردم عزیز ما به ویژه جوانان برومند این سرزمین چون خار در چشم و استخوان در گلو خواب را از چشم دشمن گرفته است بطوریکه با نقشه های متعدد اعم از تهاجم فرهنگی، تحریم های اقتصادی و اهرم توطئه‌های اطلاعاتی، امنیتی و اختلاف افکنی روی آورده است.

وی با بیان اینکه دشمن غافل از اینکه چنین مردم آزاده و استواری که پس از 40سال از تولد بزرگترین انقلاب جهان همچنان با دل و جان از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند باکی از این دشمنی‌ها نیست، افرود: در سایه اطاعات از مقام عظمای ولایت و تاسی به منویات آن رهبر فرزانه نه تنها لحظه ای از حمایت از ایران اسلامی دست نخواهند کشید بلکه کینه و نفرت و بغض سرشار خود را از این اقدامات دشمن با وحدت بیشتر و همت‌های عالی و تلاش مضاعف تر نشان خواهند داد.

 فتح خرمشهر را باید فراتر از یک عملیات نظامی دید

استاندار خراسان جنوبی واقعه فتح خرمشهر را باید فراتر از یک حادثه و عملیات نظامی دید دانست و تصریح کرد: بارها از زبان استراتژیست‌های نظامی شنیده‌ایم ،عملیات بیت المقدس توازن نظامی در منطقه را به نفع ایرانیان رقم زد و فتح خرمشهر نقطه پایان بر یک رشته محاسبات و معادلات نظامی بود اما نتیجه واقعی سوم خرداد 1361 صرفا این نبود بلکه پس از فتح خرمشهر ردپای عنصر جدیدی در تحلیل‌ها و ارزیابی استراتژیست‌ها به نام ایمان و ایدئولوژی نمایان شد.

معتمدیان با بیان اینکه حماسه 8 سال دفاع مقدس نشان دهنده تصویر ایمان رزمندگان اسلام در برابر جهانیان بود تاکید کرد:در ارزیابی جنگ ایران و عراق قاطبه کارشناسان به ویژه در غرب بر مولفه تعیین کننده ایمان رزمندگان اسلام تکیه کردند واقعه ای نه تنها تصویر یک نیروی تسلیم ناپذیر از رزمندگان ایرانی به جهان عرضه می‌کند بلکه تصویری از الگوی جنگ مردمی و جوانان این مرز و بوم برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: امروزه به درستی در تقویم رسمی کشورمان سوم خرداد به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی ثبت شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان کرد: فاتحان خرمشهر مدلی از جنگ را پایه گذاشتند که در آن همه اقشار و آحاد جامعه به شکل داوطلبانه و فراگیر بار دفاع از حریم مملکت را بر دوش کشیدند.

معتمدیان تصریح کرد: جوانان ایرانی به معنای واقعی جهاد در راه خدا را پیشه کردند و موتور محرک این جنگ در ایام سخت هشت ساله چیزی جز انرژی ایمان و روح شهادت طلبی نبود.

وی حماسه دفاع مقدس را یک الگوی آرمانی در تاریخ اسلام دانست و اشاره کرد: قیام عاشورا و بزرگترین نهضت آزادیخواه تاریخ که رزمندگان ایرانی با عشق ادامه راه امام شهید خود را در برابر صف بزرگترین دشمنان ایستادند و از کشور و اسلام دفاع کردند.

استاندار خراسان‌جنوبی  گفت: ولایت مدار و غیور ایران اسلامی در شرقی ترین نقطه کشور بلند همتان سخت کوش در خراسان‌جنوبی همچون گذشته پا به پای نیروهای مسلح مقتدر و خدمت‌گذاران خود در دفاع مقدس دفاع از ارزش‌ها دستاوردهای انقلاب ثابت قدم و پرشمار چشم به آینده‌ای امیدوار و سراسر نور و روشنی دوختند.

معتمدیان به نقش وحدت در کشور اشاره و تصریح کرد: در این استان پهناور و مهم زن و مرد، پیر و جوان شیعه و سنی با وحدت بی نظیر و عشق و علاقه بی بدیل به نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان وفادار به ارزش‌ها و پایبند به اصول انقلاب اسلامی به حرکت خود به سوی پیشرفت، توسعه و آبادانی و پشت سرگذاشتن مشکلات ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: بدون شک تا کنون هیچ کدام از دشمنی‌های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی نتوانسته است کوچکترین خللی در این حرکت بزرگ ایجاد کند و چه بسا گام‌های همه ما را استوارتر و قلبهای‌مان را به آینده امیدوارتر و یقین، اعتماد و اعتقادمان را به بشارت‌های الهی و قرآنی راسخ‌تر کرده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از این پس نیز با تاسی به حماسه‌هایی بزرگی چون حماسه سوم خرداد و با تکیه بر ارزش‌های عظیم اسلامی، انقلابی و دفاع مقدس با پشت سر گذاشتن توطئه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دشمن قطعا روزهای پیش‌رو روزهایی سراسر پیشرفت و سرشار از امید و سرافرازی خواهد بود.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha