پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
چالش های پیش روی مسجد سازی مسلمانان در سن مارتین، کالیفرنیا + تصاویر

حوزه/ جامعه اسلامی سن مارتین، منطقه ای مسکونی در شهرستان سانتا کلارا، کالیفرنیا با بیش از ۱۰۰ خانواده مسلمان تصمیم دارند مسجد و قبرستان اسلامی بنا کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mercurynews، تقریبا دو دهه جامعه اسلامی رو به رشد در سن مارتین، در ایالت کالیفرنیای آمریکا، با تقریبا یکصد خانواده مسلمان، برای اقامه نماز جماعت در یک «انبار غله» کوچک گوسفندان گردهم جمع شده و مدرسه دینی کودکانشان را نیز در این محل برپا می کردند.

صاحب انبار یک سرباز بازنشسته جنگ ویتنام است و در سال 2001 زمانی که شنید جامعه اسلامی نیاز به مکانی برای عبادت دارند؛ گله را از انبار بیرون انداخته و این مکان را بدون اجاره در اختیار همسایگان مسلمان قرار داد.

این «مسجد انبار غله» به گفته مسلمانان کمتر 1 هزار مترمربع مساحت دارد، زمین آن با قالی پوشانده شده و یک واحد تصفیه هوای کوچک نیز دارد. این مکان برای اجتماع تمام مسلمانان بسیار کوچک بوده و به همین جهت نیز مسلمانان تصمیم گرفته اند مسجدی برای خودشان بسازند.

نوشابه افضل یکی از اعضای خانواده  های مسلمان می گوید: ما بیش از اندازه اینجا مانده ایم. الان 18 سال می گذرد و ما هنوز نرفته ایم.

به گفته سازندگان مسجد قرار است یک مجتمع 30 هزار مترمربعی دارای یک محوطه قبرستان 2 هزار قبری باشد و بر روی یک زمین چمن خالی ساخته شود. این مسجد مرکز کوردوبا خطاب شده و شامل یک مرکز اجتماعی نیز خواهد بود.

لازم به ذکر است ساخت مسجد و قبرستان اسلامی با مخالفت هایی از سوی ساکنان محلی روبرو شده است.

افضل درباره برخوردهای اسلام ستیزی برخی از ساکنین می گوید: در یکی از جلسه ها مردی از من پرسید که آیا ما متعلق به گروه های افراطی و تروریستی هستیم یا خیر؟ متاسفانه گروه کوچکی از ساکنین محلی در اینجا با دین اسلام مشکل دارند و ما را شهروند آمریکا درنظر نمی گیرند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha