شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام عبدالله محمدی

حوزه/ امام جمعه میانه با تأکید بر پیروی از فرامین مقام معظم رهبری در مباحث اقتصادی، گفت: باید با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان اقتصادی و سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی در جامعه جایگزین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آیه مبارکه «وَ لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاما»، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه میفرماید که اموال خود را که آنان را وسیله زندگانی‌تان قرار داده‌ایم، در اختیار هرکسی قرار ندهید.

وی افزود: با نگاه به آیه فوق متوجه می‌شویم که اموال و دارایی خود را باید در اختیار افرادی خردمند و عاقل قرار دهیم که می‌توانند با آن سرمایه زندگی و معیشت ما را تأمین کنند.

امام جمعه میانه با بیان اینکه در روایات «تقدیر المعیشه» داریم، گفت: بر اساس این روایت یعنی انسان برای درآمدی که به دست می‌آورد، برنامه‌ریزی کند که چه مقدار آن برای غذای خانواده است و چه مقدار دیگرش صرف پوشش خانواده می‌شود و یا خرج دیگر هزینه‌های زندگی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: شاید در پاسخ به لزوم برنامه‌ریزی بگویند الان که هزینه‌های زندگی و قیمت‌ها هر روز افزایش پیدا می‌کند، امکان برنامه‌ریزی میسر نیست اما اینگونه نیست. انسان باید بر اساس این امر الهی که باید برای دارایی خود برنامه‌ریزی کند و سرمایه قوام زندگی است، باید با داشتن هدف، برنامه‌ریزی کند.

وی عنوان کرد: اگر امروز در جامعه فقیر وجود دارد، به علت عدم تقدیر در معیشت است، برای زندگی خود و سرمایه‌ای که بدست می‌آوریم، برنامه‌ریزی نمی‌کنیم و به فکر اینکه اگر خدایی ناکرده یک روز درآمدمان قطع شد یا دچار بیماری شدیم، نیستیم.

امام جمعه میانه بیان داشت: متأسفانه برخی مسئولان نیز برنامه‌ریزی ندارند و سرمایه‌ای را که برای چند سال جامعه و مسلمانان است را خرج کرده‌اند و یا در حال هزینه‌ی آن هستند و به فکر آینده و مردم نیستند.

حجت‌الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه زندگی بدون تقدیر و اقتصاد در معیشت دوام نخواهد داشت، گفت: آیا از سرمایه خود به خوبی استفاده کرده‌ و اقتصاد جامعه را به دست اقتصاددانان و بازرگانان موفق سپرده‌ایم؟ آیا وقت آن نرسیده که در جامعه دنبال افراد متخصصی برویم که متعهد به حل و فصل مشکلات اقتصادی هستند؟

وی با تأکید بر پیروی از فرامین مقام معظم رهبری در مباحث اقتصادی، اظهار داشت: باید با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان اقتصاد و سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی را در جامعه جایگزین کنند. اقتصاد اسلامی در عین حال که تولیدگرا است ولی مصرف‌گرا نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha