جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ نباید اجازه داد که تمسک به سخن و رفتار امام علی علیه السلام منحصر به علما یا برخی شیعیان و محبین خاص باشد، بلکه باید در همه شئون زندگی مسلمین جریان داشته باشد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی به مناسبت یکهزار و چهارصدمین سال شهادت امیر المؤمنین صلوات الله علیه به این شرح است:

بسمه تعالی

 قال النبی: « یاعلی ما عرفک الّا الله و أنا »

از روز ازل که وجود نورانی پیامبر اكرم  به دست قدرت لايزال الهي خلق شد ، نور ولايت نيز با او بود و در حقيقت يك نور از منشأ انوار الهي تجلي يافته و وجود نبوت و ولايت يك نور ميباشند .

ايمان و معرفت به ولايت اميرالمؤمنين رمز اكمال دين است كه در حديث نورانيت بيان داشته است ، آنجا كه ميفرمايد :

« إِنَّهُ لَا يَسْتَكْمِلُ أَحَدٌ الْإِيمَانَ حَتَّى يَعْرِفَنِي كُنْهَ مَعْرِفَتِي بِالنُّورَانِيَّةِ فَإِذَا عَرَفَنِي بِهَذِهِ الْمَعْرِفَةِ فَقَدِ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ وَ شَرَحَ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ وَ صَارَ عَارِفاً مُسْتَبْصِراً »

لکن مع الأسف مردم در طول قرنها و سالها هیچگاه حق این امام همام را ندانسته و نخواهند دانست و ایشان در تمامی اعصار در غربت بوده و خواهد بود .

گرچه از شهادت این امام نورانی چهارده قرن گذشته است ، لکن هنوز جامعه و دنیا نیاز به اقبال به کلمات و رفتار آن حضرت دارد و هنوز عمق حقیقت بیان و رفتار حضرت مکشوف نشده است .

این جانب از تمام علماء ، خطباء ، خیرین ، مؤمنین ، متدیّنین و تمامی محبین و شیعیان آن حضرت در تمام عالم میخواهم که در این سال که مصادف با « چهاردهمین قرن » از شهادت آن حضرت میباشد ، با تمام وجود برای گسترش معارف علوی و شناساندن حقیقت ولایت و نورانیت حضرت به عموم مردم تلاش کرده و از هیچ تلاشی دریغ نکنند .

نکات عمیق که در کلام و عمل امیرالمؤمنین وجود دارد ، راهگشای مشکلات امروز جامعه ماست ، جامعه ای که دچار کم اخلاقی و بی اخلاقی شده و در حال دوری از محبت و تهی از معنویت واقعی می شود و پرداختن به معارف علوی میتواند بسیار مؤثر باشد. نباید اجازه داد که تمسک به سخن و رفتار امام علی منحصر به علما یا برخی شیعیان و محبین خاص باشد بلکه باید در همه شئون زندگی مسلمین جریان داشته باشد .

در پایان از تمام کسانی که در این  مسیر پیش قدم شده و در چهاردهمین قرن شهادت آن امام مظلوم تلاش وافر در راه گسترش معارف علوی دارند تشکر میکنم و امیدوارم که خداوند همه ما را در راه کسب معارف اهل البیت علیهم السلام موفق بدارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha