جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شب قدر

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مراسم عزاداری و احیا شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان در ۲۷ امامزاده شاخص استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح ضیافت الهی امامزادگان باقریه بیرجند، اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در قالب طرح ضیافت الهی در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی، برنامه‌های لیالی قدر از امشب مقارن با شب نوزدهم ماه رمضان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، بیان داشت: مراسم عزاداری و احیا شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان در 27 امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت حضور مردم در شب‌های قدر در جوار امامزادگان، اظهارکرد: هیچ حضور مردمی در اجتماع به اندازه‌ شب‌های قدر گسترده نبوده و این ایام برای مسلمانان بسیار ویژه است، چراکه در این شب‌های با عظمت آیات نورانی قرآن نازل و مقدرات انسان در یک سال آینده رقم می‌خورد.

حجت الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه در این شب‌ها از محل موقوفات استان، سفره‌های افطاری ساده در جوار امامرادگان برپا می‌شود، ادامه داد: ویژه برنامه‌های شب‌های قدر از ساعت 22 با بهره‌گیری از سخنرانان برجسته استانی و کشوری،  برپایی خیمه معرفت و غرفه پاسخ‌گویی به سوالات شرعی آغاز می‌شود.

وی با یادآوری اینکه 47 روحانی و مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف و بقاع متبرکه شاخص استان اعزام شده اند، مطرح کرد: سخنرانی، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، برپایی نماز جماعت و سایر ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان از جمله اهداف اعزام مبلغان دینی به این استان است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha