جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی در خطبه نماز جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بیان دردهای مردم از تریبون نمازجمعه به دلیل ناتوانی بعضی مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه های نمازجمعه رشت، با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا انسان را در دنیا و آخرت بیمه می کند.

وی به سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ اشاره کرد و افزود: پس از یک سال و ۷ ماه خرمشهر توسط رزمندگان اسلام از اسارت دژخیمان بعثی آزاد شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تعداد ۱۹ هزار نفر عراقی توسط رزمندگان اسلام که نیروهای گیلانی نیز در آن حضور داشتند در عملیات بیت المقدس به اسارت در آمدند، خاطرنشان کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر تعداد ۱۶ هزار نفر از نیروهای عراقی کشته شدند و آن روز اوج اقتدار ایران برای ملت های دنیا مبرهن شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) به فرزندان خود فرمود؛ همیشه دشمن ظالمان و یاور مظلومان باشید بنابراین مسئولان باید یاور مظلوم بوده و ظالم را از صحنه کنار بزنند.

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) سه خط اساسی و روشن داشت، بیان کرد: بنده خدای متعال بودن، جهاد در راه خدا و رهایی از شیطان سه خط روشن علی(ع) بود که باید برای مسلمانان الگو باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به فعالیت گسترده سه جبهه صهیونیسم جهانی، آمریکا و آل جهود علیه نظام اسلامی در سال های اخیر به ویژه ماه های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: استکبار جهانی، امپراطوری رسانه ای غرب را در سه جبهه اقتصادی، فضای مجازی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند در سه جبهه مذکور تدین را از جوانان ما بگیرد، تصریح کرد: دشمنان در فضای مجازی جوانان ما را به فساد اخلاقی دعوت می کنند.

وی ادامه داد: البته خدای متعال وعده داده هر ملتی که خدا را یاری کند، خداوند نیز آنها را یاری می کند و در ۴۰ سال گذشته خدا تمام نعمت های خود را شامل جامعه ایران کرده و دلیل آن خوب بودن مردم ما است.

امام جمعه رشت، حضور گسترده مردم در نمازهای جمعه و حمایت همه جانبه از خون شهدا را دلیل یاری خداوند از ملت ایران دانست و اظهار کرد: ملت ما متوجه شده در سایه رهبری می تواند به اهداف الهی خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به ویژگی حاکمان در نظام اسلامی از نگاه امیرالمومنین علی(ع)، بیان کرد: پایبندی کامل به اقامه اصول دین خدا، پایبندی به اجرای عدالت و پایبندی به معنویات و ساده زیستی از ویژگی های مذکور است.

وی به وجود اشرافی گری در برخی از مسئولان در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: پایبندی به اینکه نیروهای ارزشی روی کار بیایند حائز اهمیت است بنابراین کسانی که دل شان برای نظام و رهبری می سوزد باید بر سر کار بیاید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر شایسته سالاری در تصدی مسئولیت ها، بیان کرد: بعضی از مسئولان ما شایسته تصدی ها نیستند و مردم این موضوع را می فهمند ضمن اینکه از مسئولی که با کت و شلوار اتو زده به سراغ مردم می آید نمی توان زیاد توقع داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ از بعضی مصوبات مجلس بوی غربی می آید و در تراز قانونی نیست و نمی تواند مشکلات را برطرف کند.

وی با این پرسش که آیا مجلس دهم توانست در تراز ملت ایران باشد، تصریح کرد: اختلاس و فسادهای اداری که در چند سال اخیر بعضی از سازمان ها و دستگاه ها را فرا گرفته و مجلس می توانست در آن ورود کند اما نشد ضمن اینکه نبود نظارت بر قیمت ها که مجلس می توانست ورود کند اما انجام نشده است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: امیدوارم با آمدن آقای رئیسی در قوه قضائیه، سرعت در اجرای قوانین داشته باشیم و با دانه درشت هایی که دور زدن قانون را بلد هستند، برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه در نمازجمعه تنها دردهای جامعه را بیان می کنیم، خاطرنشان کرد: بیان دردهای مردم در نمازجمعه به دلیل ناتوانی مسئولان است.

وی ادامه ادامه داد: پس از ایجاد گرانی می خواهیم با لجام گسیختگی قیمت ها برخورد کنیم در صورتی که قانون مشکلی ندارد و اشکال در بخش اجرایی است. نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از گره های موجود در جامعه ناشی از بی برنامگی است، اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید پیشگیری داشته باشیم زیرا پیشگیری مقدم بر مقابله است و این امر نیاز به افراد خردمند و دلسوز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی همچنین به عوامل قبول توبه خدای متعال از انسان در آیات قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: نخستین عامل پذیرش توبه این است که انسان گناهی که کرده در پیشگاه خدا اعتراف کند.

وی، عامل دوم پذیرش توبه انسان را از روی جهالت و نادانی دانست و بیان کرد: عامل سوم این است که انسان برای توبه باید اعمال خود را برای رضای خدا خالص کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه چهارمین عامل پذیرش توبه به تاخیر نینداختن توبه است، تصریح کرد: توسل به پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پنجمین عامل پذیرش توبه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha