جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: شب قدر ، بهترین فرصت برای مناجات عاشقانه و برقراری ارتباط مخلصانه با خالق متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که شب قدر، قلب ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: بی شک در همه روزها و شب های ماه رمضان ، فرصت برای مناجات با خداوند برای انسان به خصوص نسل جوان تشنه دریافت معارف فراهم است اما در این میان، شب قدر ، بهترین و عزیزترین فرصتی است که نباید به هیچ وجه آن را از دست داد.

وی افزود: در حدیثی نورانی از امام صادق(ع) داریم که در زمان رسول خدا(ص) به ماه مبارک رمضان ، ماه مرزوق گفته می شد به این خاطر که در این ماه رزق انسان چه در زمینه مادی و چه معنوی مشخص می شد و از این منظر ، بی شک شب قدر، رزق اصلی انسان در طول یک سال مشخص شده و به او اعطا می شود.

این استاد حوزه همچنین گفت: در برخی روایات وارد شده که اول سال شما، شب قدر است و در چنین شبی هر چه برای انسان از خوبی ها و بدی ها پیش آید ، می نویسند اما باید توجه داشت که این ها حتمی نیست ، بلکه به رفتار و عملکرد خود انسان نیز مربوط است.

وی همچنین بیان داشت: یکی از بافضیلت ترین اعمال در شب قدر، تدبر و تفکر است و این که بکوشیم درک و فهم خود را از موقعیت خویش و به ویژه ارتباطمان با خداوند متعال را به سهم و وُسع خود ارتقا ببخشیم که اگر این گونه شد، قطعاً جزو رستگارانی خواهیم بود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha