پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه های علمیه خواهران گلستان:

حوزه/حسینی واعظ گفت: سیره و سبک زندگی ائمه علیهم السلام را در زندگی خود پیاده کنیم، زیرا توجه به رفتارهای آنان در بهبود سبک زندگی تأثیر بسزایی دارد و سعادت دنیوی و اخروی ما را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از گرگان، نشستی با موضوع «سبک زندگی و سیره امام حسن مجتبی علیهم السلام» با سخنرانی خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، در مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان برگزار شد.

حسینی واعظ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی اسلامی بیان کرد: یکی از مؤلفه های سبک زندگی اسلامی، بازخوانی سبک زندگی ائمه معصومین علیهم السلام است.

وی با استناد به روایتی از امام حسن مجتبی علیهم السلامف «شخص مسئول آزاد است تا وقتی که به کسی وعده ندهد و چون وعده داد برده است تا هنگامی که وفا کند» اذعان کرد: پیمان بستن با دیگران مسئولیت آور است و اگر کسی به آن توجه نکند روابط اجتماعی سست شده و سلامت زندگی انسان ها از بین می رود؛ لذا افراد با عمل کردن به وعده های خود می توانند از بروز اختلال در سبک زندگی جلوگیری نمایند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گلستان مدیریت زمان و بهره مندی صحیح از فرصت ها را از امور مهم برشمرد و گفت: از نشانه های تدبیر و قدرت عقل انسان کنترل خشم است لذا کسی که نمی تواند خشم خود را کنترل کند از تدبیر و عقل برخوردار نیست.

وی بخشش دیگران را از دیگر موارد سبک زندگی کریم اهل بیت علیهم السلام دانست و تشریح کرد: با توجه به رواتی از امام حسن علیهم اسلام که فرمودند «در مجازات کسی شتاب نکن بلکه در آن بین فرصتی نیز برای معذرت خواهی بگذار» گذشت و نوع دوستی باعث ایجاد تعادل در زندگی فردی و اجتماعی می گرد و روابط با دیگران را بهبود می بخشد.

استاد حوزه در پایان گفت: ما باید سیره و سبک زندگی ائمه علیهم السلام را در زندگی خود پیاده کنیم، زیرا توجه به رفتارهای آنان در بهبود سبک زندگی تأثیر بسزایی دارد و سعادت دنیوی و اخروی ما را تضمین می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha