پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سریال از یاد رفته ها

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه امسال سریال های رمضانی تلویزیون به لحاظ جذب مخاطب و سطح کیفی تا به اینجای کار نتوانسته اند نمره قبولی دریافت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گویا احساس می شود که مسئولان و برنامه ریزان صدا و سیما، چندان نسبت به کیفیت و رضایت مندی مردم از سریال های ماه مبارک رمضان، عنایت و حساسیتی ندارند و لذا مشاهده می کنیم که سال به سال از این حیث وضعیت نااُمیدکننده تر می شود.

وی افزود: واقعیت آن است که امسال یکی از سال های کم رمق به لحاظ رسانه ای را چه در حوزه ساخت سریال و چه تولید و پخش برنامه های ترکیبی و مناسبتی ماه رمضان را شاهد هستیم، ضمن آن که حتی سریال ها نیز به لحاظ موضوعی هم ارتباطی با حال و هوای ماه رمضان ندارد و این یک نقطه ضعف به شمار می رود.

این منتقد و تحلیلگر سینما و تلویزیون گفت: این در حالی است که در سال های گذشته عمده برنامه ها و سریال ها متناسب با حال و هوای ماه رمضان و بر اساس موضوعات دینی تولید و پخش می شد و در سال های اخیر سریال هایی که ساخته می شود به لحاظ تکنیکی و داستانی و نیز روایت و میزانسن و غیره در حد و اندازه قابل دفاعی نیستند.

وی در ادامه با اشاره به سریال "برادر جان" از شبکه سوم سیما که نسبت به دیگر سریال ها ، مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده است، ابراز داشت: فضای بازاری سریال و مناسبات و دیالوگ های میان شخصیت ها به نظر می رسد که مربوط به امروز نیست بلکه مربوط به حداقل سی یا چهل سال پیش است، چرا که دیگر این نوع روابط و دیالوگ ها در سطح جامعه امروز به آن معنا وجود ندارد.

حجت الاسلام آتش زر همچنین افزود: تم رفاقت و برادری در این مجموعه نیز در سطح نازل و مبتذلی قرار دارد ، ضمن آن که به لحاظ داستانی نیز دچار چالش های زیادی است و روایت الکنی دارد و اساساً موضوع سریال هم خیلی ارتباطی با توده های مردم ندارد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha