چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بی‌نیازی حاصل از گنجینه دعا، تأکید کرد: غنی‌سازی واقعی در همین دعاهاست که دشمن ما به آن پی نبرده و نمی‌داند که قدرت جمهوری اسلامی در غنی‌سازی [اتمی] نیست، [بلکه] در انسان‌هایی است که خودشان غنی‌شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، در ادامه سلسله مباحث «مسیر یار»، گفت: روایاتی که در بیان فضیلت ماه مبارک رمضان آمده‌اند، راهنمایی‌های بزرگان پیرامون استفاده از این ماه و دعاهایی که در ماه رمضان وارد شده‌اند، نقشه‌ی گنجی است که در این ایام باید به دنبال آن باشیم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان نه با کتاب مفاتیح‌الجنان که با یک گنجینه و گنج سر و کار داریم.

امام جمعه موقت اهواز، اظهارداشت: این «نقشه گنج» به ما می‌گوید در سحرهای ماه مبارک رمضان باید به دعاهایی مانند دعای ابوحمزه که توسط امام زین‌العابدین (ع) به این صحابی بزرگ (ابوحمزه) القا شده مراجعه کنیم، باید به دعای شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان، به دعای افتتاح مراجعه کنیم تا از گنجینه‌های این ماه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به علاقه بشر به گنج‌های ظاهری تأکید کرد: رسیدن به حس استغنا و بی‌نیازی، دلیل عشق ورزیدن و ارزش گنج‌های ظاهری برای بشر است و گنج‌های ظاهری بدین جهت که انسان را بی‌نیاز می‌کند، موجب خوشحالی و نشاط می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی تأکید کرد: گنج ماه مبارک رمضان، انسان را به استغنا و بی‌نیازی واقعی می‌رساند و آدمی با به دست آوردن این گنج، آن‌قدر غنی می‌گردد که از هرچه غیر خدا هست، بی‌نیاز خواهد شد.

وی همچنین تصریح داشت: غنی‌سازی واقعی در همین دعاهاست که دشمن ما به آن پی نبرده و نمی‌داند که قدرت جمهوری اسلامی در غنی‌سازی [اتمی] نیست، [بلکه] در انسان‌هایی است که خودشان غنی‌شده‌اند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha