جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شب قدر

حوزه/ امام جمعه طبس از امام علی(ع) به عنوان مظهر عدالت یاد کرد و گفت: عدالت علوی بایستی الگوی عملی همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت ایام شهادت مولی‌الموحدین(ع)، اظهار کرد: امام علی(ع) مظهر همه فضیلت‌ها و خوبی‌ها است و پیروی از مکتب و سیره علوی بستر سعادت دنیا و آخرت است.

امام جمعه طبس از امام علی(ع) به عنوان مظهر عدالت یاد کرد و افزود: عدالت علوی بایستی الگوی عملی همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی ضمن اشاره به فضیلت‌های اخلاقی امیرالمومنین(ع) اذعان داشت: یتیم نوازی، رسیدگی به حال نیازمندان و فقرا، مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از مظلومان از درس های مکتب امام علی(ع) که بایستی سرمشق زندگی مسلمانان قرار گیرد.

نقش پویش افطاری ساده در از بین بردن تجملات

امام جمعه طبس در ادامه با بیان این‌که فرهنگ‌‌‌سازی افطاری ساده از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: خوشبختانه پویش افطاری ساده‌ در مساجد و بقاع متبرکه دیگر مجالی برای چشم و هم‌چشمی فراهم نمی‌کند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: افطاری ساده می‌تواند با نزدیک کردن قلوب مومنان، زمینه برطرف شدن مشکلات جامعه را ایجاد کند.

وی اضافه کرد:در زمینه افطاری ماه رمضان گذشته از بحث ثواب، مسئله برپایی یک فرهنگ مهم است و بدون شک افطاری‌های پرهزینه در صورتی که حتی گناه هم نباشد، اقامه‌ فرهنگی است که آسیب‌های متعددی به همراه دارد و اگر یک افطاری ساده‌ به شکلی همگانی در مساجد، حرم‌ها و معابر عمومی داده شود، این حرکت دیگر مجالی برای چشم و هم‌چشمی نمی‌گذارد.

 امام جمعه طبس در پایان خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای در این رابطه فرموده‌اند "شما ببینید خوشبختانه در این سال‌های اخیر و همین امسال، چقدر افراد، بدون نام و نشان، مساجد، حتّی خیابان‌ها را در مناطقی، مرکز ضیافت از بندگان خدا قرار دادند. افطاری ترتیب دادند و مردم را بر سر سفره افطار خودشان دعوت کردند؛ بدون اینکه تعارفات معمولی وجود داشته باشد؛ بدون اینکه ملاحظات و رودربایستی‌هائی که در مهمانی‌های شخصی هست، وجود داشته باشد. این حالت تعاون، این حالت خیرخواهی برای مردم، بسیار چیزهای ارزشمندی است که به طهارت نفسانی انسان منتهی می‌شود."

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    0 0
    جامعه ایران بیشتر از هر زمان به عدالت علوی محتاج است.در این چهل سال خیلی از آن فاصله گرفته