چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا س گرگان:

حوزه/معاون آموزش مدرسه عالی الزهرا(س) گرگان با تاکید بر این که نسان با بصیرت، نه تنها به بیراهه نمی رود، بلکه سد راه کسی هم نمی شود، گفت: بصیرت و آگاهی فقط از طریق اتصال به قرآن و اهل بیت(ع) حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم دوست محمدیان در مراسم محفل انس با قرآن که با حضور طلاب خوابگاهی مدرسه علمیه الزهرا سام الله علیها گرگان برگزار شد، با استناد به روایاتی، بر عبادت، تزکیه و خودسازی طلاب توصیه کرد.

وی با تاکید بر آراستگی اخلاقی، رفتاری و معاشرت نیکو، خاطرنشان کرد: تقویت ایمان، محور حرکت به سوی خداست و محور دین ایمان و عشق به خداست؛ از این رو، زندگی شیرین دنیوی و عاقبت اخروی در گرو ایمان و عمل صالح است که همه کارهای مثبت و مفید را شامل می شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان ضمن برشمردن اعمال صالح، ابراز کرد: مهمترین پذیرایی خداوند در این ماه از بندگان، سفره بزرگی است که آن قرآن کریم و عروه الوثقی الهی است که هم نشینان با آن بی بهره نمی مانند.

دوست محمدیان عظمت ماه رمضان را نه به روزه گرفتن بلکه به نزول قرآن دانست و بیان کرد: همان خدایی که به روزه دستور فرمودند، حکم روزه را از شخص بیمار برداشتند زیرا مسئله مهم مطیع بودن از امر خداوند است.

وی با استناد به روایاتی یادآور شد: نفس کشیدن و خواب روزه دار هم عبادت است، بنابراین کسی نمی تواند بگوید از فضیلت این ماه محروم هستم.

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از دعای فوق بیان کرد: راه رسیدن به شرح صدر، معرفت به قرآن و عمل به آن است که شرح صدر همان دریادلی، قابلیت بردباری در مقابل شدائد و سختی هاست و با توجه به اهمیت شرح صدر، حضرت موسی در رابطه با مدیریت و رهبری جامعه آن را تقاضا می کند.

عضو هیئت امنای این مدرسه علمیه، معیار حق و باطل را قرآن دانست و با استناد به کلام آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: انسان با بصیرت، نه تنها به بیراهه نمی رود، بلکه سد راه کسی هم نمی شود، هر چه از او صادر شود، خیر است و این بصیرت و آگاهی فقط از طریق اتصال به قرآن و اهل بیت(ع) حاصل می شود. 

خانم دوست محمدیان با توجه به فرازی از دعای «واطلق بالقرآن لسانی» توضیح داد: شرط ملکوتی شدن زبان، آن است که با آیات قرآن هماهنگ شود زیرا منشأ عمده گناهان، زبان است و اگر زبان کنترل نشود مودب به آداب الهی نمی شود و بسیاری از ناهنجاری ها را در جامعه بوجود می آورد؛ بنابراین با تمرین و ممارست زبان را هماهنگ با آیات الهی کنیم.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha