شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان:

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان گفت: مسائل عاطفی و روانی، زندگی انسان ها را به هم پیوند می دهد و خداوند متعال برای دو عنصر عاطفه و روان، ابزارهایی را در بدن انسان قرار داده است تا از طریق آن افراد تغذیه روحی و روانی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم سمیه جهان تیغ در نشست تربیتی با موضوع «روانشناسی خانواده» که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان برگزار شد، بیان کرد: مسائل عاطفی و روانی، زندگی انسان ها را به هم پیوند می دهد و خداوند متعال برای دو عنصر عاطفه و روان، ابزارهایی را در بدن انسان قرار داده است تا از طریق آن افراد تغذیه روحی و روانی شوند.

وی یکی از ابزارهای تامین بعد روحی و روانی را ذهن معرفی کرد و گفت: ذهنیت مثبت به اطرافیان و خوش بین بودن در زندگی، درس آموز و متحول کننده است.

استاد حوزه تاکید کرد: اگر ذهن را درست کردید، در کلام و تن صدا نیز اثر مستقیم می گذارد؛ ذهن دلسوزانه منجر به کلام دلسوزانه و تاثیر گذار می شود اما اگر ذهن مملو از خشم و عداوت و دشمنی باشد در کلام نیز ظاهر می گردد.

خانم جهان تیغ با بیان این که "دست" یکی از مهم ترین عوامل زمینه ساز دریافت و پرداخت انرژهای روانی است، افزود: وقتی انسان مصافحه می کند، انرژی مثبت می دهد و می گیرد، انرژی منفی هم در این فرآیند به انرژی مثبت تبدیل می شود.

وی در ادامه سخنان خود، رعایت مرز شناسی را امر مهمی در ارتباط با دیگران معرفی کرد و اذعان داشت: باید یاد گرفت در چه جایی و با چه شرایط و ویژگی هایی روابط فردی و اجتماعی داشته باشیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان ادامه داد: پنج عامل وراثت، خانواده، حوادث غیرمترقبه و خود انسان در رفتار تاثیر دارد و ممکن است رفتار انسان از یک و یا ترکیب چند عامل نشات بگیرد.

جهان تیغ با اشاره به تحلیل رفتار گفت: ورود تحمیلی در مبحث تغییر رفتار با سه پیامد طغیان، نفاق و وازدگی مخاطب همراه است ولی با تحلیل مساله می توان پذیرش و حل آن را راحت تر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha