جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 493413
۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
حجت الاسلام محمود عزیزی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات شیروان با اشاره به تعطیلی ۹ خانه قرآن و عترت در این شهرستان، گفت: خانه‌های قرآن و عترت شهرستان شیروان نیازمند توجه و حمایت بیشتر هستند.

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از تعطیلی 9 خانه قرآن و عترت در شیروان خبر داد و اظهار داشت: فعالیت این خانه های قرآن و عترت از دو سال پیش متوقف‌شده است.

وی افزود: خانه قرآن و عترت زمینه‌ای برای تعمیق و گسترش مفاهیم قرآنی در میان آحاد جامعه و ارتقای سطح توانایی خواندن، فهم و درک قرآن و بهره‌گیری هرچه بیشتر از معنویات است و تعطیلی این مراکز ضربه‌ای مهلک برای فرهنگ اسلامی و قرآنی جامعه است.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: در راستای فعال کردن خانه‌های قرآن غیرفعال اگر کسانی تمایل به همکاری داشته و متقاضی فعالیت در این مراکز شوند با آن‌ها همکاری کرده و از هیچ تلاشی برای حمایت از آن‌ها دریغ نمی‌کنیم، ولی تاکنون در این زمینه متقاضی نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از 24 خانه قرآن و عترت شهری و روستایی این شهرستان، 9 خانه با وجود مجوز فعالیت، غیرفعال هستند و بنا به دلایلی از جمله شرایط زندگی مربیان قرآنی، دشواری رفت‌وآمد توسط آن‌ها و شرایط کاری دشوار به تعطیلی کشیده شده‌اند.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: در هر خانه قرآنی دو مربی فعالیت دارند که به ترویج و گسترش معارف و فعالیت‌های قرآنی نظیر قرآن‌پژوهی، حفظ، قرائت، تفسیر و ... می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً در هر خانه قرآن 40 دانش‌آموز در سنین کودک، نوجوان و بزرگ‌سال به آموزش قرآن و مفاهیم دینی و معنوی مشغول هستند که عمده استقبال از این مکان‌ها توسط کودکان و نوجوانان انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عزیزی با ابراز گلایه از کمبود امکانات و تجهیزات خانه‌های قرآن و عترت، افزود: در گذشته برخی اقلام موردنیاز نظیر مصحف قرآن، میز و صندلی، رایانه و دیگر ملزومات اهدا می‌شد، ولی اکنون برای تأمین اعتبار این بخش مشکل داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به فعالیت‌های قرآنی خانه‌های قرآن و عترت، گفت: فعالیت‌های قرآنی این مراکز شامل دوره‌های آموزشی، تلاوت، حفظ، تفسیر و جزء خوانی قرآن و شناسایی و تقویت ظرفیت‌ها و استعدادهای محلی در زمینهٔ کتاب، علوم قرآنی و قرآن‌پژوهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha