جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که کاسه صبر مردم از رفتار ذلت مآبانه برخی مسئولان لبریز شده است، گفت: امروز شاهدیم که رهبر معظم انقلاب، ملت ایران را به سمت عزت فرا می‌خواند، اما عده ای دیگر دنبال به ذلت کشاندن مردم هستند و حرف‌هایشان بوی خواری و ذلت می‌دهد و خود را بدهکار آمریکا و اروپا می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر قرآن مسجد امام خمینی (ره) قزوین گفت: خدای متعال در آیات مختلف قرآن کریم با قاطعیت بیان می‌کند که هدایت، گمراهی، عزت بخشی، ذلت بخشی، عذاب، رحمت، شفاعت و بخشش را از آن خود می‌داند، در حالی که این نوع نگاه شاید با اختیار آدمی درتضاد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که اقدامات خدای متعال براساس حکمت، حساب و برنامه است، بنابراین ما باید آیات مختلف قرآن را درکنار یکدیگر ببینیم و تفسیر کنیم و نباید فقط به یک آیه خاص که در یک سوره بیان شده اکتفا کنیم، بلکه باید خداشناسی و معرفت نسبت به پروردگار عالم را در وجود خود افزایش دهیم.

 وی اظهار کرد:  درسوره ای از قرآن کریم می‌خوانیم همه عزت‌ها فقط برای خداست اما در سوره دیگری آمده است عزت نزد خدا و رسول خدا و امامان و ایمان آوردندگان است. از جمع این دو آیه درمی‌یابیم که برای کسب عزت نزد خدا باید جزو مومنان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: زمانی که خدای متعال می‌فرماید من هرکس را بخواهم هدایت یا گمراه می‌کنم ما باید دنبال پاسخ این سوال باشیم که هدایت خدا شامل چه کسانی می‌شود؟

استاد حوزه علمیه قزوین  بیان کرد: خدای متعال قرآن کریم را کتاب هدایت می‌داند، یعنی هرکس به آیات و پیام‌های الهی ذکر شده در قرآن عمل کرد، هدایت می‌شود و هرکس به آن بی اعتنایی کند، گمراه خواهد شد.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: در آیه 55 سوره "نور" آمده است خداوند می‌فرماید هرکس پیامبر(ص) را اطاعت کند هدایت خواهد شد؛ یعنی هرکس فرستاده خدا و ائمه(ع) را تبعیت کند در نزد خداوند خواستنی می‌شود و در مسیر هدایت قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه هرکس به خدا ایمان بیاورد و به او اعتماد کند قلبش هدایت می‌شود، ابراز کرد: هرکس در مسیر فهم و تفقه در دین تلاش کند و متوسل به اهل بیت(ع) ‌شود و اشتها برای هدایت پذیری داشته باشد، خدای متعال او را در مسیر هدایت قرار می‌دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه انسان‌های متقی برای کسب هدایت خود را به زحمت می‌اندازند، عنوان کرد: جایزه معنوی را خدای متعال به انسان‌های سازشکار و منفعت طلب ونان به نرخ روز خور نمی‌دهد، بلکه هدایای خود را به کسانی عطا می‌کند که از آبرو ایمان و مال و زندگی خود برای خدا هزینه می‌کنند.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: هدایت، عزت، آبرو و عظمتی که خدای متعال به امام خمینی(ره) عطا کرد نتیجه هزینه کردهایی بود که امام راحل برای زنده نگاه داشتن اسلام و پیروزی انقلاب انجام دادند.

 وی با اشاره به آیه 22 سوره عنکبوت اذعان کرد: در این آیه حضرت ابراهیم(ع) به کفار زمان خود گفت؛ "شما نمی‌توانید دین و پیامبر خدا را به عجز و ناتوانی بکشانید و غیرخدا ولی و سرپرست هیچ کس نیست." یعنی دست غیبی خداوند پشتیبان دین اوست همانگونه که در تمام این سال‌ها دست غیبی خداوند حافظ انقلاب اسلامی ایران بود.

 امام جمعه قزوین ابراز کرد: خدای متعال در قرآن کریم به مومنان بشارت می‌دهد که هر زمانی دشمنان دین بخواهند جنگ افروزی کنند شعله آتش جنگ آنها را خاموش می‌کنم. شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا فرمودند زمینه جنگ و حمله نظامی دشمن وجود ندارد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال این وعده را به اهل ایمان داده که هرکس در مسیر او استقامت بورزد امدادهای غیبی نصیب آنها خواهد شد. همانگونه که تمام پیروزی‌های انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی و موفقیت‌های جریان مقاومت در منطقه مشمول این قاعده است.

وی ادامه د اد:  با مرور تاریخ به خوبی متوجه خواهیم شد که عده زیادی به دنبال عرض اندام در مقابل خدای متعال بودند که خداوند آنها را سرنگون کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: در سوره "هود" خداوند می‌فرماید؛ "شما به ظالمان تکیه می‌کنید که کمک شما باشند؟ مبادا به ظالمان تکیه کنید هرکس به ظالمان تکیه کند آتش خواهد گرفت". صدام در جنگ تحمیلی به امریکا و اروپا تکیه کرد و توسط همین ظالمان آتش گرفت و نابود شد.

 امام جمعه قزوین اذعان کرد: امروز گلایه جدی ما از برخی مسئولان این است که به دشمن تکیه کرده اند و به غرب امید بسته اند و این گلایه، یک گلایه حزبی و سلیقه ای و جناحی نیست بلکه یک گلایه قرآنی و مبنایی است.

 وی گفت: رهبر معظم انقلاب براساس مبانی قرآن مذاکره و دل بستن به دشمن را تقبیح می‌کنند، ما باید به خدا و بندگان صالح و انقلابی خدا اعتماد کنیم. هرکس به دشمن تکیه کرد حیثیت و آبروی سیاسی وی نابود شد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین  ادامه داد: کاسه صبر مردم از رفتار ذلت مآبانه برخی مسئولان کشور لبریز شده است؛ امروز شاهدیم که رهبر معظم انقلاب ملت ایران را به سمت عزت فرا می‌خواند، اما عده ای دیگر به دنبال به ذلت کشاندن مردم هستند و حرف‌هایشان بوی خواری و ذلت می‌دهد و خود را بدهکار آمریکا و اروپا می‌دانند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: این عده با مهلت دادن اروپا به دنبال به تاراج گذاشتن عزت و اقتدار ملت ایران هستند و تذکرات شفاف رهبری را نمی‌بینند و نمی‌فهمند. هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر خدا را ندارد و هرکس به دشمنان خدا وصل شود دچار عجز و ذلت خواهد شد.

 وی تصریح کرد: تاریخ، عزت حامیان جریان مقاومت، سوریه، لبنان و غره و ذلت حامیان استکبار جهانی را ثبت خواهد کرد. این ذلیلان به واسطه منفعت‌های خود در نزد مستکبران به دنبال زیرپا گذاشتن عزت ایران اسلامی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha